2009-10-17, 18:39
Bannlyst
Hejsan,

Det känns som att folk har börjat vända emot mig. Mina kompisar, klasskamrater och alla andra människor jag känner. De känner sig på ngt sätt irriterade när jag är i närvaro, och det finns en kille som jag gillar. Han brukar oftast säga " hon är jobbig och bla bla bla" när jag är inte där... det känns som att jag umgås med de här personerna för mkt som gör så att de inte tycker om mig längre, eller för att de ser mig varje dag för ofta.

Jag tror att en lösning som fungerar är att inte umgås med de så ofta, alltså typ istället för att gå till de på rasterna så kan jag gå till biblioteket och plugga eller ngt. Kanske ta ngn promenad under rastiderna... Allt för hålla mig borta ifrån dem ett tag. Eller har ni en annan lösning?

Tack! =)
Citera
2009-10-17, 18:52
Bannlyst
Ja, eller få dom att respektera dig, det är nog det väsentliga för att de ska sakna dig. Ha fasta värderingar, och stå för dom. Det är ett tips, men kör på, huvudsaken är att du inte ger upp.
Citera
2009-10-17, 19:02
Bannlyst
Okey, tack för tipset.

Alla ser mig oftast som den "intelligenta" personen då jag är väldigt duktig i skolan och så, så jag tycker att jag har en "respekterande" roll. Eller vad tror du? Är det en tillräckligt "bra" förutsättning för att få de att sakna mig?

Jag tänkte sysselsätta mig hela dagen med träning, plugg, familjen och religionen så att jag inte har så mycket tid att träffa dem ( även killen som jag tycker om). Tror du att det kommer de att sakna mig efter en tid?
Citera
2009-10-17, 19:04
Medlem
MyOwnSoundtracks avatar
Känner igen mig så otroligt mycket i detta från slutet av min grundskoletid.
En viktig sak att tänka på är SJÄLVFÖRTROENDE. Det är nog det viktigaste av allt om man skall bli omtyckt. Var nöjd med dig själv och skäms inte för något. Umgås gärna med dom, de kommer säkert va lite motstridiga i början men efter ett tag, när du har visat dom hur du egentligen är, kommer dom alldeles säkert att tycka om dig. Men om dom fortfarande beter sig som innan, se det inte som att du har misslyckats, det är deras förlust att de e så jävla pantade att dom inte fattar att du en riktigt skön person. Men slut inte in dig i ett skal för dig. Skäms aldrig! Var den du är och var stolt över det!
Citera
2009-10-17, 19:08
Bannlyst
Jag tycker om mig själv och kommer alltid att göra det. Jag står alltid på mig själv och har egna åsikter. Men det känns som att jag måste ta en distans ifrån de ett tag så att de verkligen vet vilken vän de har gått miste om... Det är inte så att vi inte är kompisar längre, men de uppskattar mig inte lika mycket längre känns det som.
Citera
2009-10-17, 19:32
Medlem
najass avatar
Övrigt ---> Relationer och Samlevnad

/mod
Citera
2009-10-17, 19:32
Medlem
xobxs avatar
Var glad att du har vänner
Citera
2009-10-17, 19:39
Medlem
Kalmantos avatar
Jag fattar att det inte handlar om det, men att ta livet av sig är ett jävligt effektivt sätt att få en massa "vänner" på och vara "så saknad". När polarn tog livet av sig så var det plötsligt så jäääävla många som tyckte det var så jäääävla tråkigt och hade kännt han så jäääävla väl. Fuck off! Ingen brydde sig och därför gick det som det gick. Sorry, är full och behövde skriva av mig när jag såg rubriken...
Citera
2009-10-17, 19:46
Bannlyst
Tror inte att mord skulle vara lösningen på det, och det är något jag helt uteslutar. Varför i helvete skulle jag ta livet av mig pga av att mina vänner och alla andra människor inte uppskattar mig längre? Fuck them.

Men för att de ska uppskatta mig igen så tänker jag ta distans ifrån dem. Ska satsa på skolan,träningen, religionen och sådant. Ska försöka sätta 20,0... det är mitt mål sedan länge sedan.
Citera
2009-10-17, 19:57
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flow91
Tror inte att mord skulle vara lösningen på det, och det är något jag helt uteslutar. Varför i helvete skulle jag ta livet av mig pga av att mina vänner och alla andra människor inte uppskattar mig längre? Fuck them.

Men för att de ska uppskatta mig igen så tänker jag ta distans ifrån dem. Ska satsa på skolan,träningen, religionen och sådant. Ska försöka sätta 20,0... det är mitt mål sedan länge sedan.

Men ååå, han snackar ju inte om dig (slå upp ordet narcissism), han "snackar av sig", det kan man göra på FB, formen är relativt pragmatisk.
Citera
2009-10-17, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Men ååå, han snackar ju inte om dig (slå upp ordet narcissism), han "snackar av sig", det kan man göra på FB, formen är relativt pragmatisk.

Oj, jag hade missat det. Sorry. Men det är fortfarande inte lösningen på problemet... killen är stark nog att klara av problemet. jag tror på honom. Och narcisstisk är jag inte, absolut inte. Jag är inte självupptagen eller så, är jag narcisstisk för att jag har bra självkänsla?
Citera
2009-10-17, 20:14
Medlem
Caesar Johansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flow91
Oj, jag hade missat det. Sorry. Men det är fortfarande inte lösningen på problemet... killen är stark nog att klara av problemet. jag tror på honom. Och narcisstisk är jag inte, absolut inte. Jag är inte självupptagen eller så, är jag narcisstisk för att jag har bra självkänsla?

Nej men att du felläste det han hade skrivit och tolkade det som något som handlade om dig. Men men. Det spelar ingen större roll
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in