2009-10-17, 15:22
Medlem
Big Bres avatar
För ett tag sedan såg jag Aron Flam och några andra stand-upare på ett litet gig. Jag snackade lite med honom, och han var väldigt trevlig men lite deprimerande.

I vilket fall snackade han mycket om droger osv att man blev ganska övertygad om att han och en del andra intar droger ganska flitigt.

Några fler skvaller om stand-upare i sverige?
Citera
2009-10-17, 17:21
Avslutad
Det är väl lite det som är hans karriär. Att han är lite gulligt cynisk och deprimerad.
Citera
2009-10-17, 20:31
Medlem
Big Bres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Det är väl lite det som är hans karriär. Att han är lite gulligt cynisk och deprimerad.

Sant, men han verkade vara det privat också. Jag tippar på att han löser det med feta droger...

Syftet med tråden är iaf att luska ut lite skvaller om honom och andra stå-uppare t.ex. Magnus Betnér, Özz Nujen och Henrik Schyffert
Citera
2009-10-18, 00:03
Medlem
Hans skämt om barnporr och profeten muhammed är galet bra! Det är allt jag vet om denne lite skumma snubbe.
Citera
2009-10-18, 12:26
Medlem
Han var med i den svenska småtaffliga versionen av the Apprenticeför några år sedan och hans far är en av Sveriges mest framstående nationalekonomer. http://sv.wikipedia.org/wiki/Harry_Flam

http://aronflam.tumblr.com/
Citera
2009-10-18, 17:02
Medlem
snow_mans avatar
Han är jude, men det kanske de flesta fattat.
Citera
2009-10-19, 19:18
Medlem
ztutzs avatar
aron flam är sveriges hopp. äntligen en komiker som läst böcker och kan lite
Citera
2009-10-19, 19:34
Medlem
Bjurras avatar
Jag gjorde lumpen med Aron på LV3 i Norrtälje för en massa år sedan. Som redan påpekats så är han en smart och bildad kille med en ganska skruvad humor som inte passar alla. För att vara så mörk och cynisk i sin framtoning på scen är han oväntat trevlig och öppen när man pratar med honom.

Jag ska mejla honom länken till den här tråden, den lär förmodligen roa honom.
Citera
2009-10-19, 19:35
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Ryktades förut om att han iallafall var bi.

Han har iaf inte raggat på mig.
Citera
2009-10-20, 09:44
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Jag gjorde lumpen med Aron på LV3 i Norrtälje för en massa år sedan. Som redan påpekats så är han en smart och bildad kille med en ganska skruvad humor som inte passar alla. För att vara så mörk och cynisk i sin framtoning på scen är han oväntat trevlig och öppen när man pratar med honom.

Jag ska mejla honom länken till den här tråden, den lär förmodligen roa honom.

herrejävlar, jag låg också i lumpen samtidigt och bodde nån våning ovanför i samma hus. robot 90...

Som sagt, bara ett rykte som florerade för en massa år sedan.
Citera
2009-10-20, 09:55
Medlem
Nokias avatar
Han har kopierat sitt koncept helt från en amerikan som gjorde sina framträdanden för 10-20 år sedan. Var lite sorgligt att se att den var en sådan kopia rakt av. Någon som kommer ihåg vad amerikanen heter?
Citera
2009-10-20, 14:10
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Han har kopierat sitt koncept helt från en amerikan som gjorde sina framträdanden för 10-20 år sedan. Var lite sorgligt att se att den var en sådan kopia rakt av. Någon som kommer ihåg vad amerikanen heter?

Aron hade precis samma sätt att prata och leverera mörka skämt för 10 år sedan, långt innan han började med stand-up.

Jag tror ditt inlägg belyser ett problem för dagens standup-komiker, nämligen att det är grymt svårt att göra saker som ingen sett förut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in