2004-01-12, 18:46
Medlem
Sapphires avatar
Om ngra veckor ska jag till Miami Beach p semester. Nu undrar jag om ngon hr har ngra tips t mig. Bra nattklubbar, sevrdigheter, shopping et.c.

En till frga, hur r det med ldersgrnser p alkohol i Miami?
Citera
2004-01-12, 19:00
Medlem
THEIDFs avatar
Lite off-topic, kanske. Men en i min klass som var dr fr inte s lnge sen sa att det kryllar av homosexuella i soliga Florida och speciellt i Miami. Fr eller nackdel vet jag inte om det r..
Citera
2004-01-12, 19:11
Medlem
Sapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Lite off-topic, kanske. Men en i min klass som var dr fr inte s lnge sen sa att det kryllar av homosexuella i soliga Florida och speciellt i Miami. Fr eller nackdel vet jag inte om det r..

Jag fr skaffa mig ngot slags sjlvfrsvar, ifall ifall.
Citera
2004-01-12, 22:48
Medlem
/dev/jesuss avatar
Hela South Beach r sevrt. Kommer inte riktigt ihg vad gatorna heter dr, men typ hela South Beach r riktigt lyxigt och snyggt. Vad gller ldergrnsen s frutstter jag att det r 21, det r det s vitt jag vet i hela USA.

Jag sg inga uppenbart homosexuella nr jag var dr, men jag har aldrig sett s mnga tjejer med silikontuttar i hela mitt liv som nr vi gick lngs South Beach i ett par timmar p natten.
Citera
2004-01-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapphire
Om ngra veckor ska jag till Miami Beach p semester. Nu undrar jag om ngon hr har ngra tips t mig. Bra nattklubbar, sevrdigheter, shopping et.c.

En till frga, hur r det med ldersgrnser p alkohol i Miami?

ldersgrnsen r 21 r.
Vet tyvrr inga nattklubbar eller dylikt eftersom jag var dr med mina frldrar men kan dock rekommendera ett par stllen du br beska.

Shopping?
Helt klart Sawgrills Mills. Ett 3 km lngt varuhus du fr gra p 2 dagar minst
Du hittar allt dr. Ligger p Sunrise Boulevard i Ft Lauderdale 1 timme i frn Miami.
Gillar du mrken s fr du dem jvligt billigt hr. Handlade POLO och Levi'sjeans fr $30-40.

Sevrdheter?
Om du vill ka lngt kan du ju alltid tralla ner till the keys. arna som strcker sig nedanfr Florida. Key West r den lngst ut om jag inte minns fel

Om du nu skulle ta dig till Ft. Lauderdale s finns dr en bttur p ungefr 3 timmar som tom jag uppskattade
Tar en runt genom kanaler osv. Fr se en mngd kndisars hus och enorma btar.
Det blir en hrlig alligatorshow mot slutet ocks

Lycka till p din resa!
Citera
2004-01-14, 06:51
Medlem
Azraels avatar
r du under 21 s kan du lika grna stanna hemma.
N, riktigt s illa r det inte men nstan. Glm all alkohol, glm biluthyrning, glm utestllen & klubbar etc.
Den magiska grnsen r 21 och r du under det s fr du i stort sett inte gra ngonting. Jag vet, fr jag spenderade en vecka p Miami Beach ensam, som 20ring. Kndes skitkonstigt att helt pltsligt bli omyndigfrklarad. Inte kunna kpa en l ens. Och de var verkligen hrda ocks.

Det du kan gra r att shoppa och titta p intressanta grejer. Ls turistmagazinen man fr gratis verallt. Det finns (fanns? - det r 11r sedan jag var dr) ett ganska trevligt kpcentrum precis nr man kommer ver till fastlandet. Kommer fan inte ihg vad det heter... Ngot maritimt namn tror jag. Och s fanns det en nnu strre uppe p norra ndan p MB. kte taxi dit. Tog ca45min.

Ett vldigt intressant polismuseum har de ocks. Massor med giljotiner, kulsprutor och gud vet vad. Dr kan man lgga ngra timmar. Finns med i turistbckerna.

Glm inte att plugga spanska ocks. I mnga affrer och restauranger kan ingen tala engelska. Bara blattar verallt. Likas taxichauffrer.

Bad & Sol givetvis. Solfaktor 3000 rekomenderas! Jag brnde snder mig totalt.
Citera
2004-01-14, 17:48
Medlem
Lgg dig p stranden och spena brudar, de rcker
de va vll de jag tillbringade mesta tiden jag va dr med..
och s ska du ta och hyra dig en vattenskoter, man fr kra i princip veralllt ven inne i sm kanaler
Citera
2004-01-15, 08:43
Medlem
Trazans avatar
Ett mste r att ta buffalo wings p Hooters. Servitriserna dr r av ett srskilt slkte nmligen det storbrstade, smalmidjade och lttkldda.
Citera
2004-01-15, 09:58
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossis
Lgg dig p stranden och spena brudar, de rcker
de va vll de jag tillbringade mesta tiden jag va dr med..
och s ska du ta och hyra dig en vattenskoter, man fr kra i princip veralllt ven inne i sm kanaler

Fr man hyra vattenskoter om man r under 21? Tveksam.
Ett annat tips r att stta sig p Burger King p Collins avenue och titta p bilar som stannar utanfr vid rdljuset. Har aldrig sett s mnga lyx/sportbilar. Och nstan alla r vita...
Citera
2004-01-15, 15:12
Medlem
Afonsos avatar
Passa p att ta en btutflykt till Bahamas ver dagen. Bimini heter en som ligger ca 45 miles frn Miami. Dr skall du dyka eller snorkla i ngra av de fina korallreven som r sprngfyllda med frgglada firrar och halvstora hajar
Citera
2004-01-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Fr man hyra vattenskoter om man r under 21? Tveksam.
Ett annat tips r att stta sig p Burger King p Collins avenue och titta p bilar som stannar utanfr vid rdljuset. Har aldrig sett s mnga lyx/sportbilar. Och nstan alla r vita...

Jag va 18 d jag hyrde, d sa dom inget.. frutom att de tog mitt pass i pant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in