2009-10-16, 23:40
Medlem
Phalanxs avatar
Har ett kylskåp där glashyllan inne i kylskåpet har fått en spricka?

Är det någon som vet var man kan köpa en ny glashylla och vad en sådan i så fall brukar kosta?

(eller om det är någon som vet om man kan få tag i en begagnad billigt någonstans).

Tack på förhand!
Citera
2009-10-16, 23:42
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalanx
Har ett kylskåp där glashyllan inne i kylskåpet har fått en spricka?

Är det någon som vet var man kan köpa en ny glashylla och vad en sådan i så fall brukar kosta?

(eller om det är någon som vet om man kan få tag i en begagnad billigt någonstans).

Tack på förhand!

Kan köpas på de flesta ställen där de säljer vitvaror skulle jag tippa...
Jag köpte en sån hylla på elgiganten + ett nytt galler till ugnen.. har för mig att jag fick betala 100 :- för glaset.
Citera
2009-10-16, 23:50
Medlem
Kolla märket på ditt kylskåp och ta kontakt med vart de säljs. Jag kan tänka mig att det blir svårt annars att få exakta mått och så.
Citera
2009-10-16, 23:54
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmstjej
Kolla märket på ditt kylskåp och ta kontakt med vart de säljs. Jag kan tänka mig att det blir svårt annars att få exakta mått och så.

Nja.. jag tror det finns standard mått... typ 50, 55 & 60cm (gissar bara)

Svårt att tänka mig att man gör kylskåpen i så olika storlekar då det ska få plats hemma hos folk oxå...

Kanske har helt fel, bara en gissning
Citera
2009-10-16, 23:56
Medlem
Jag har svårt att tänka mig att alla kylskåp har samma inre mått..Då det ju skiljer sig från de yttre!!
Dessutom så ser inredningen i dem olika ut från märke till märke..och även från modell till modell.Hur de sitter fast, vilar på kant e tc.
Citera
2009-10-17, 00:45
Medlem
Phalanxs avatar
Kylskåpet är typ årsmodell 1996 så just den modell jag har säljs inte längre. Finns det fortfarande "reservdelar" typ glashylla kvar att köpa tror ni?
Citera
2009-10-17, 00:48
Medlem
Det låter lättare då kanske att gå till en glasmästare. Men googla och kolla vart de säljer/sålde ditt kylskåp (märket finns väl kvar??) och ring och fråga!!
De kan säkert rekommendera något!
Citera
2009-10-17, 09:10
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Nja.. jag tror det finns standard mått... typ 50, 55 & 60cm (gissar bara)

Svårt att tänka mig att man gör kylskåpen i så olika storlekar då det ska få plats hemma hos folk oxå...

Kanske har helt fel, bara en gissning

Dina gissningar är så fel det kan bli, inner måtten skiljer mellan skåpen så någon standar finns inte.

Citat:
Kylskåpet är typ årsmodell 1996 så just den modell jag har säljs inte längre. Finns det fortfarande "reservdelar" typ glashylla kvar att köpa tror ni?

Är det inget udda märke så är det knappast något problem med att köpa hylla som resevdel.
Citera
2009-10-17, 13:09
Moderator
Tystnads avatar
Brukar köpa dem genom en glasmästare ,blir billigare än att beställa från electrolux ,dessutom är risken MYCKET stor att den går sönder i posthanteringen

Ta med din gamla glashylla till en glasmästare så fixar han en ny.
Citera
2009-10-18, 21:41
Medlem
Phalanxs avatar
Ok, får höra mig för med en glasmästare vad det kostar och se om det är värt det.

Om det är någon som köpt ny: Vad kostade det isf?

Ser nämligen på blocket att det säljs kylskåp ungefär lika gamla som mitt för 2-300 kr. I och för sig har jag kostnaden för att frakta hem det då (släphyra alt. skåpbilshyra).
Citera
2009-10-19, 09:02
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ok, får höra mig för med en glasmästare vad det kostar och se om det är värt det.

Om det är någon som köpt ny: Vad kostade det isf?

Ser nämligen på blocket att det säljs kylskåp ungefär lika gamla som mitt för 2-300 kr. I och för sig har jag kostnaden för att frakta hem det då (släphyra alt. skåpbilshyra).

195kr kostade sist jag köpte en hylla.
Citera
2009-10-21, 21:53
Medlem
Phalanxs avatar
Ok. Tack Actionbent för svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem