2010-01-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwisen
Stort tack!
Dock är den slut i lager, några andra tips?

Esapro 750g citrus?
Aminorush 500g (Fairing)?

Jag kör på Esapro... höll på att spy första gången men började blanda en skopa/4 dl vatten ist för 2-2,2 dl.... i övrigt helt ok smak för att va amino... kör på Esapro citrus.. :-)
Citera
2010-01-04, 21:09
Bannlyst
Blir man inte tjock om man äter EAA? Sen tränar man bort fettet?
Eller om man bara äter EAA, då blir man tjock. ?

Har en kompis som var tjock. Sen började han träna och äta kosttillskot. Det var säkert EAA för han ser jävligt biff ut och stor. Men jag är ändå starkare än han ??? Han tränar inte så mycke.
Citera
2010-01-05, 12:48
Medlem
B4rrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121

Har en kompis som var tjock. Sen började han träna och äta kosttillskot. Det var säkert EAA för han ser jävligt biff ut och stor. Men jag är ändå starkare än han ??? Han tränar inte så mycke.
Om jag har fattat rätt så gör EAA att musklerna återhämtar sig snabbare. Har typ inget att göra med styrkan, förutom att man kan träna oftare och det ger mer resultat.

Det låter fett krångligt, men jag tror inte att det är EAA som han har tagit.
Citera
2010-01-05, 12:51
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121

Jag har sammanfattat allt det du skrivit och kommit fram till en sak:
Både du och din kompis kan inte ett piss om hur energi, träning och EAA påverkar kroppen och ni båda skulle må bra av att lära er lite grann.
Citera
2010-01-05, 13:50
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Jag har sammanfattat allt det du skrivit och kommit fram till en sak:
Både du och din kompis kan inte ett piss om hur energi, träning och EAA påverkar kroppen och ni båda skulle må bra av att lära er lite grann.
Han har Sydstatsflaggan som avatar, du får nog utgå ifrån att han inte är så skarp. Sen är han avstäng också.
Citera
2010-01-05, 14:12
Medlem
B4rrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Han har Sydstatsflaggan som avatar, du får nog utgå ifrån att han inte är så skarp. Sen är han avstäng också.
Good point!
Citera
2010-01-05, 21:55
Medlem
Optimus-Qs avatar
Efter att ha läst nästan hela tråden så har jag kommit fram till följande -

Vid styrketräning: Precis innan och efter träning så tar man EAA, eventuellt + malto efter träning. Men ifall jag förstått det rätt så spelar kolhydrater ingen "stor" roll för att bygga muskler. Är detta korrekt, och isåfall varför tar man malto/gainer precis efter styrketräning?

Vid konditionsträning: Där är det mycket viktigare att få i sig snabba kolhydrater då proteiner inte har någon stor verkan efter konditionsträning. Har jag förstått det rätt?

Slutsats: Det bästa vore att ta malto precis efter ett konditionspass. Det eftersom man bränner mycket, mycket mer kolhydrater i ett konditions pass än ett styrketräningspass. Ska man styrketräna så tar man EAA innan, under och precis efter träningen. Vill man gå upp i vikt (förstår inte varför) så tar man även malto precis efter träning.

Angående att ta gainer/malto precis efter styrketräningspass. Varför gör man det? Det är väl inte så att kolhydraterna kommer bygga upp muskler, istället kommer man ju bara bli fetare. Eller vill man bli fetare? Det är proteinerna som bygger upp musklerna och under ett år så går man max upp 3-4 kg muskler och det är inte tack vare kolhydraterna.

Dessutom så undrar jag över varför det inte är någon som reagerat över produktbeskrivningen i diverse EAA produkter. I exempelvis denna - http://www.gymvaruhuset.com/?cid=137173

så kan man läsa att man ska ta kolhydrater efter träningen och EAA innan träning. Är det korrekt och isåfall varför? Förstår inte varför man ska ta kolhydrater precis efter styrketräning.

Personligen så både styrketränar och konditionstränar jag. Jag strävarInte att gå upp en massa i vikt. Tvärtom så vill jag bränna en massa fett, lägga på lite muskler, få bättre form, kondition och fysik. Så jag bör väl då skippa kolhydraterna efter ett stryketräningspass och istället ta dem efter ett konditionspass? Därefter så lagar jag själv mat 1-2 timmar efter träning.

By the way, var kan man köpa en ren malto produkt utan diverse annat? Har sökt men inte hittat.
Citera
2010-01-05, 22:02
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q

Vid styrketräning: Precis innan och efter träning så tar man EAA, eventuellt + malto efter träning. Men ifall jag förstått det rätt så spelar kolhydrater ingen "stor" roll för att bygga muskler. Är detta korrekt, och isåfall varför tar man malto/gainer precis efter styrketräning?
Man behöver inte ha det heller.
Citera
2010-01-05, 22:14
Medlem
B4rrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q

Jag är på precis samma spår som dig!
Citera
2010-01-05, 22:15
Medlem
BengtZzs avatar
Under tiden man blir fetare så bygger man mer muskelmassa, för övrigt. Äter man på ett energiöverskott blir man fetare.
Citera
2010-01-05, 22:20
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Under tiden man blir fetare så bygger man mer muskelmassa, för övrigt. Äter man på ett energiöverskott blir man fetare.
Ja, för proteinbalansen är väl ganska hårt knuten till kcalintaget va? Har för mig att jag läste det på kolo. Och proteinbalansen reglerar till stor del muskeluppbyggnaden?
Citera
2010-01-05, 22:27
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ja, för proteinbalansen är väl ganska hårt knuten till kcalintaget va? Har för mig att jag läste det på kolo. Och proteinbalansen reglerar till stor del muskeluppbyggnaden?
Ja så är det.

Jag specificerar det hellre till muskelproteinbalansen. Samma som andra balanaser, typ energibalansen och fettbalansen agerar muskelproteinbalansen likadant. Dock är fettbalansen DIREKT knuten till energibalansen och de definierar varandra, så är det inte med proteinbalansen dock, även om de är starkt knutna till varandra.

Muskelproteinuppbyggnad-Muskelproteinnedbrytning=Muskelproteinbalans

Om man alltså har större nedbrytning än uppbyggnad så blir som ni ser ekvationen negativ, alltså blir muskelproteinbalansen negativ, när muskelproteinbalansen är negativ så minskar man i muskelmassa, och tvärtom om den är positiv.

Ett energiöverskott påverkar kraftigt muskelproteinuppbyggnaden.

Styrketräning påverkar både nedbrytningen och uppbyggnaden kraftigt, men uppbyggnaden blir oftast, beroende på vad man äter större än nedbrytningen. Styrketräning hjälper alltid till bättre muskelproteinbalans oavsett diet än om man inte hade styrketränat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in