2021-01-27, 20:39
Medlem
https://www.bodylab.se/shop/clear-whey-raspberry-rush-3665p.html

någon som provat denna? jag gillar inte direkt whey 80. tycker den är tjock och obehaglig konsistens. tycker det hade varit gött med nått som var "Clear" att bara svepa rakt upp och ner. verkar bara vara rent protein och lite sötningsmedel mer eller mindre.
Citera
2021-02-17, 10:10
Medlem
Har kommit underfull med att det är mitt protein jag köper från svenskosttillskott som är boven med min mage.

Blir inte bloated eller något sånt, men blir så sjukt gasig.

Någon som har varit i samma sits och hittat något proteinpulver som funkar bra med en sådan mage? Priset lär nog öka men det får man ju ta helt enkelt..

Tacksam för svar
Citera
2021-02-17, 15:25
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Näringsjäst innehåller ca 50 gram protein per 100 gram. Är det bra proteinkvalitet i det?

Nej, men de har sämre immunförsvar!

Kasein är cancerframkallande.
Att leva är cancerframkallande. Kan garantera dig att det finns saker du stoppar i dig eller utsätts för i vardagen som är värre än kasein.
Citera
2021-02-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
Har kommit underfull med att det är mitt protein jag köper från svenskosttillskott som är boven med min mage.

Blir inte bloated eller något sånt, men blir så sjukt gasig.

Någon som har varit i samma sits och hittat något proteinpulver som funkar bra med en sådan mage? Priset lär nog öka men det får man ju ta helt enkelt..

Tacksam för svar

Citerar mig själv. Sitter och försöker hitta något protein på alla dess olika sidor som säljer här i Sverige. Väldigt få som ens nämner något om hur pulvert fungerar i magen osv.

Sen samtidigt är vissa pulver sjukt låga i sitt protein innehåll samt Fairing som verka lovande på 900g/burk har i mitt fall bara 12 doser för ungefär 300 spänn. (2 skopor=1dos på 28g protein)

Att det ska vara så svårt att finna något vettigt
Citera
2021-02-17, 18:21
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Citerar mig själv. Sitter och försöker hitta något protein på alla dess olika sidor som säljer här i Sverige. Väldigt få som ens nämner något om hur pulvert fungerar i magen osv.

Sen samtidigt är vissa pulver sjukt låga i sitt protein innehåll samt Fairing som verka lovande på 900g/burk har i mitt fall bara 12 doser för ungefär 300 spänn. (2 skopor=1dos på 28g protein)

Att det ska vara så svårt att finna något vettigt
Hur och varför du reagerar som du gör är svårt att svara på. Har du problem med mjölkprodukter överlag eller är det just det pulvret du dricker? I sådant fall skulle jag testa byta märke till t.ex mmsports , dom har ofta kampanjer/rabatter (än mer vid storköp). Tar 3 shakes om dagen och min mage reagerar inte något konstigt på det.
Citera
2021-02-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Hur och varför du reagerar som du gör är svårt att svara på. Har du problem med mjölkprodukter överlag eller är det just det pulvret du dricker? I sådant fall skulle jag testa byta märke till t.ex mmsports , dom har ofta kampanjer/rabatter (än mer vid storköp). Tar 3 shakes om dagen och min mage reagerar inte något konstigt på det.

Alltså jag Tror inte jag har tex Laktosintolerans. Vi köper ju mest Laktosfri mjölk här hemma på grund av hur länge de håller i jämnförelse.

Men jag tror att det är just pulvret. Beställde faktiskt från MMSPORTS innan idag Så vi får se om det blir någon skillnad.
Citera
2021-02-24, 18:52
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Alltså jag Tror inte jag har tex Laktosintolerans. Vi köper ju mest Laktosfri mjölk här hemma på grund av hur länge de håller i jämnförelse.

Men jag tror att det är just pulvret. Beställde faktiskt från MMSPORTS innan idag Så vi får se om det blir någon skillnad.
Var det någon skillnad?
Har samma problem som du. Har till och med problem med sömnen, då jag vaknar av min gasiga mage.. :/
Edit, Och jag har inte heller laktosintoleras.
Citera
2021-02-24, 23:20
Medlem
Tjena!

Jag undrar vilket proteinpulver som är billigast/kg

Har någon en aning?
Citera
2021-03-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Var det någon skillnad?
Har samma problem som du. Har till och med problem med sömnen, då jag vaknar av min gasiga mage.. :/
Edit, Och jag har inte heller laktosintoleras.

Njae jag tror inte det har varit någon skillnad. Jag har inte en susning om varför jag blir så gasig. Helt plötsligt är det lugnt någon/några dagar sen är de full gång igen med fjärtar hela tiden på dagarna.

Har kört ris & kyckling några dagar för att se ifall det hjälpte att äta "rent". Men även då var jag väldigt gasig. Jag brukar inte äta massa skit, utan fokuserar helt enkelt bara på näringsfaktorn. Att äta ris och lätt kryddad köttfärs eller ris alt pasta dagarna i ända är inga problem för min del heller. Sen slänger jag in müsli/granola för fiber & ett par mackor kallat Energibröd av Pågen(tror jag) eller hemmabakat surdegsbröd.

Så just nu är jag helt utan idéer och funderar på om det är dags för ett samtal till Vårdcentralen.
Senast redigerad av Tehfuq 2021-03-04 kl. 15:34.
Citera
2021-03-05, 20:17
Medlem
Crapmagics avatar
https://www.willys.se/produkt/Whey-Protein-100procent-Vanilla-101258661_ST
Citat:
ANVÄNDARINSTRUKTIONER
Förvaring: Förvara påsen ordentligt stängd mellan 5-30 ° C. Håll borta från direkt värme, fukt och solljus. Förvara inte produkten längre än 6 månader efter öppnandet. Instruktioner för användning: blanda 50ml/32g i ca 250 ml vatten. Som ett kosttillskott, ta en portion dagligen. Träningsdagar, ta en portion 30 minuter efter träningen.
Hur kan jag mäta upp 32 g pulver? utan att använda en knarkvåg. Jag vill förresten inte ge en sådan där hög dos, vi nöjer oss med 150 ml då det är en undernärd åldring som ska gödas
Citera
2021-03-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
https://www.willys.se/produkt/Whey-Protein-100procent-Vanilla-101258661_ST
Hur kan jag mäta upp 32 g pulver? utan att använda en knarkvåg. Jag vill förresten inte ge en sådan där hög dos, vi nöjer oss med 150 ml då det är en undernärd åldring som ska gödas

Brukar komma med en skopa i paketet.
Citera
2021-03-05, 21:29
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabongo
Brukar komma med en skopa i paketet.
Jag kände ingen skopa utanpå....när jag *klämde på påsen*, men det kan hända att den finns däri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in