2009-12-03, 08:54
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackelibrankenfnatt
Ah, givetvis. Fan, men sist var jag kvällstrött, nu är jag morgontrött istället.
25g protein eller 25g pulver? Då kommer det ju inte smaka nå gott
Fast å andra sidan kommer påsen räcka betydligt längre.

Tackar.
25g pulver.
Citera
2009-12-07, 18:38
Medlem
Yao! Jag har några frågor...

Jag har precis börjat träna. Jag väger just nu 74 kg och är 183 cm lång. Jag Tänker träna 3 gånger i veckan till att börja med. Jag vill bli större.

Jag tror att mitt energibehov per dag idag ligger på runt 3000 kcl. Kan det stämma?

Har också dragit slutsatsen att jag behöver proteintillskott såväl som gainer. min tanke är att ta 25 gram protein innan, vad det nu är i pulver, och 25 gram efter träning. Är det en korrekt bedömning?

Vad gäller gainern tänker jag att jag fyller på med det på kvällskvisten och i förhållande till vad jag har ätit under dagen. Har läst här att man ska ligga + 500 kcl. Låter det som en bra plan?

Jag har ingen koll på gainers eller proteinpukver. Vad ska jag köpa?

Många frågor men jag är helt färsk på sånt här. Tacksam för svar.
Citera
2009-12-07, 18:48
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benbella

Jag har precis börjat träna. Jag väger just nu 74 kg och är 183 cm lång. Jag Tänker träna 3 gånger i veckan till att börja med. Jag vill bli större.

Jag tror att mitt energibehov per dag idag ligger på runt 3000 kcl. Kan det stämma?

Har också dragit slutsatsen att jag behöver proteintillskott såväl som gainer. min tanke är att ta 25 gram protein innan, vad det nu är i pulver, och 25 gram efter träning. Är det en korrekt bedömning?

Vad gäller gainern tänker jag att jag fyller på med det på kvällskvisten och i förhållande till vad jag har ätit under dagen. Har läst här att man ska ligga + 500 kcl. Låter det som en bra plan?

Tyvärr måste jag säga det här MEN vet man inte vad man ska ha, hur man ska dosera det och varför så borde man inte köpa något tillskott.

Allt du har frågat står på forumet, det flesta står tillomed i klistrade länkar så det är bara att läsa.
Citera
2009-12-07, 18:51
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:

Hej!

Läs på här och räkna ut ditt dagliga energibehov (https://www.flashback.org/showthread.php?t=864972) ta sedan +500 för en viktökning på 0,5kg i veckan. Försök även att lägga dig på 2g/kg protein och 1g/kg fett, fyll ut resten med kolhydrater.

Ex.
Protein ca 150g 600kcal
Fett 75 g 675 kcal
Kolhydrater 400g 1600 kcal

Vilket ger dig totalt kcal 3250.

Om du känner att du inte kommer upp i ditt dagliga kcalbehov(+500) så använd gainern till det. Detsamma om du inte kommer upp i ditt dagliga proteinintag så använd proteinpulvret till det.

Mvh
Citera
2009-12-07, 18:59
Medlem
Citat:
Hej!

Läs på här och räkna ut ditt dagliga energibehov (https://www.flashback.org/showthread.php?t=864972) ta sedan +500 för en viktökning på 0,5kg i veckan. Försök även att lägga dig på 2g/kg protein och 1g/kg fett, fyll ut resten med kolhydrater.

Ex.
Protein ca 150g 600kcal
Fett 75 g 675 kcal
Kolhydrater 400g 1600 kcal

Vilket ger dig totalt kcal 3250.

Om du känner att du inte kommer upp i ditt dagliga kcalbehov(+500) så använd gainern till det. Detsamma om du inte kommer upp i ditt dagliga proteinintag så använd proteinpulvret till det.

Mvh

Tack. Ville försäkra mig om att jag hade förstått rätt bara. Någon som har några bra tips på gainers och proteinpulver?

Citat:
Tyvärr måste jag säga det här MEN vet man inte vad man ska ha, hur man ska dosera det och varför så borde man inte köpa något tillskott.

Allt du har frågat står på forumet, det flesta står tillomed i klistrade länkar så det är bara att läsa.

Fast du måste förstå att det är många här inne som tycker olika om saker och att protein och kclbehovet är individuellt. Om du hade läst min post noga så ser du att jg har läst tidigare trådar och bara ville försäkra mig om att jag hade förstått allt rätt.
Citera
2009-12-07, 19:50
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Tack. Ville försäkra mig om att jag hade förstått rätt bara. Någon som har några bra tips på gainers och proteinpulver?

Märket FX från gymvaruhuset.com. Budget märke men det smakar bra tycker jag! Men om du är ute efter ett lite dyrare märke så skulle jag rekommendera Dahlblads, Twinlab eller EISELT double pro. De smakar riktigt gott!

Gainers har jag inte så bra koll på då jag inte använder det själv.

Mvh
Citera
2009-12-07, 21:32
Medlem
Citat:
Märket FX från gymvaruhuset.com. Budget märke men det smakar bra tycker jag! Men om du är ute efter ett lite dyrare märke så skulle jag rekommendera Dahlblads, Twinlab eller EISELT double pro. De smakar riktigt gott!

Tack brosch! Ska testa.
Citera
2009-12-07, 21:54
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Tack brosch! Ska testa.

Ingen fara.

Mvh
Citera
2009-12-08, 11:44
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Märket FX från gymvaruhuset.com. Budget märke men det smakar bra tycker jag!

Kan tillaggas att budgetmarken inte har en samre effekt pa nagot satt. Vilket gor det till ett sloseri med pengar att spenderas pa dyrare marken. Sen kan smaken variera... fast som vi alla vet ar ju smaken som baken
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Gainers har jag inte så bra koll på då jag inte använder det själv.
Gymvaruhusets gainer heter MASS FX. 85kr per kilo ar ju ett riktigt kap i och med att det ar precis likadant innehall som en for 300kr. Finns vissa gainers som aven innehaller vitaminer och mineraler om man nu skulle ha en sa dalig kost att man har brist pa det.
Citera
2009-12-08, 12:33
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Kan tillaggas att budgetmarken inte har en samre effekt pa nagot satt. Vilket gor det till ett sloseri med pengar att spenderas pa dyrare marken. Sen kan smaken variera... fast som vi alla vet ar ju smaken som baken

Håller med! =) Glömde flika in det i mitt tidigare inlägg.

Mvh
Citera
2009-12-08, 15:09
Medlem
victor.bs avatar
Innehåller whey fx påsarna inga skopor?
Citera
2009-12-08, 15:14
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Innehåller whey fx påsarna inga skopor?

Nej det gör dom ej, det gör ju inget proteinpulver man får i påsar? använd ett vanligt DL-mått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in