Citat:
Ursprungligen postat av toiz
Tack för ett bra svar.
Undrar fortsatt över min öade sexlust. Kan det ha sammanhäng med att jag reagerar så väldigt positivt styrkemässigt på kreatin?
Läste lite om vad kreatin innehåller och en av aminosyrorna är arginin - något som är basen i de flesta lusthöjande medlen idag pga att den bildar kväveoxid som i sin tur direkt verkar positivt på lusten.
Det beror på vad du redan hade "brist" på, så att säga. Träning i sig, gör mig kåtare iaf. Men lite svårt att utvärdera nu, då jag har tränat 2.5 år irad, minns fan inte hur det är att inte träna.
Citat:
Rent biokemiskt kan jag därför förstå effekten, men det låter lite fånigt att det bara är jag som reagerar så, om det nu är bara jag
Kanske har min kropp svårt att själv ordna med det kreatin man producerar naturligt, så det är därför jag får så stora effekter?
Möjligtvis, har du låga nivåer av DHT. Alltså mindre nivåer än vad just du behöver, för att få just den ökade sexlusten du har just nu, så skulle ju kreatinet kunna "tip the box" så att säga. Att du dessutom börjar styrketräna (antar du precis börjat men vet ej). Kan ju göra en dramatisk skillnad.
Det endokrina systemet är mer invecklat än så. Men du kan ju börja att läsa här.
http://en.wikipedia.org/wiki/HTPA
Om du vill veta ytterligare mer kan du läsa om:
Estradiol, Testosteron, Prolaktin och LH.
Citat:
Tycker frågan är intressant, mindre pga att jag springer runt och är kåt som en klockarkatt, utan mer för att jag undrar över vilka processer som sker i kroppen.
Länk till någon mer vetenskaplig utredning om det?
Kåthet kan bero på så många olika saker. Att veta hur det är för just dig är helt omöjligt, om vi inte först kan studera din historia.
Det börjar bli ganska mycket OT här också, så skulle uppskatta om vi inte snackar hormoner mer här. Vill du veta mer så finns medicin- eller dopingforumet. Du kan ju alltid PMa om du vill också
Mvh BengtZz