2010-03-04, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
Att ta kreatin räknas inte på något sätt som doping, visst?

Nej, det är inte dopingklassat.
Att äta kött är att ta kreatin..
Citera
2010-03-10, 17:42
Medlem
Fredagsmannens avatar
Just nu ligger jag på ett litet underskott av kalorier för att successivt få bort det sista kring kaggen. Har använt kreatin rätt så mycket och nu när jag ligger på ett uppehåll märker jag faktiskt att jag är lite svagare (kanske är mest psykiskt). Så jag funtar starkt på att köra en kur igen med monohydrat. Det känns inte som att mina muskler binder allt för mycket vätska så jag undrar hur era erfarenheter är utav kreatin på deff? Bör jag använda det eller icke? Vill ju fortfarande känna mig ganska hård.
Citera
2010-03-10, 18:57
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredagsmannen
Just nu ligger jag på ett litet underskott av kalorier för att successivt få bort det sista kring kaggen. Har använt kreatin rätt så mycket och nu när jag ligger på ett uppehåll märker jag faktiskt att jag är lite svagare (kanske är mest psykiskt). Så jag funtar starkt på att köra en kur igen med monohydrat. Det känns inte som att mina muskler binder allt för mycket vätska så jag undrar hur era erfarenheter är utav kreatin på deff? Bör jag använda det eller icke? Vill ju fortfarande känna mig ganska hård.

Får det dig att öka/ sjunka saktare är kreatin givetvis något positivt även vid deff-tider. Enda nackdelen är väl egentligen att det kan bli lite knepigare att hålla koll på rätt kalorimängd men det brukar lösa sig ändå.
Citera
2010-03-10, 19:22
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Får det dig att öka/ sjunka saktare är kreatin givetvis något positivt även vid deff-tider. Enda nackdelen är väl egentligen att det kan bli lite knepigare att hålla koll på rätt kalorimängd men det brukar lösa sig ändå.

Hur menar du att det kan bli knepigare med kcal mängden?

Jag tänker mer såhär:
Du har mer vatten i kroppen som kan diffa vid olika tidpunkter och olika vägningar och får du ett mindre akurativt (heter det så?) svar på vågen.
Citera
2010-03-10, 19:29
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b

Jag tänker mer såhär:
Du har mer vatten i kroppen som kan diffa vid olika tidpunkter och olika vägningar och får du ett mindre akurativt (heter det så?) svar på vågen.
ackurativt* Jmfr med engelskans accuratly. Ett adverb alltså.
Citera
2010-03-10, 19:57
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
ackurativt* Jmfr med engelskans accuratly. Ett adverb alltså.

Tack så mycket!
Det var väl rättplacerat? Jag tycker att det passar bra in i den meningen?

Och hur var min teori angående deff och kreatin?
Citera
2010-03-10, 20:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Jag tänker mer såhär:

Jag menar att med kreatin går man ner lite mindre på ett och samma underskott (i och med att man binder vatten) än om man inte hade druckit kreatin (exempelvis). Vilket kan vara knepigt för dom som inte har koll på sin kaloriförbrukning och försöker räkna ut den eftersom då kanske inte uträkningen stämmer.

Så tänker väl jag med ungefär.
Citera
2010-03-10, 20:07
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Jag menar att med kreatin går man ner lite mindre på ett och samma underskott (i och med att man binder vatten) än om man inte hade druckit kreatin (exempelvis). Vilket kan vara knepigt för dom som inte har koll på sin kaloriförbrukning och försöker räkna ut den eftersom då kanske inte uträkningen stämmer.

Så tänker väl jag med ungefär.

Lugnt om jag fortsätter argumentera varför jag tycker det låter fel?

Såvitt jag vet så ökar inte kreatin kcalförbrukningen under dagen sett så ett visst underskott borde ge samma viktnedgång?
För man binder väl inte mer och mer vatten hela tiden så att kroppen tillslut har bundit upp 14 liter vatten efter några månader.

Isådana fall borde dom första 2-3 veckorna (beroende på hur fort vattnet binds) bli det enda krångliga om man ska räkna på maten?

Skriv om du inte förstår vad jag menar, alltid när jag ska argumentera brukar det bli lite luddigt och svårläst.
Citera
2010-03-10, 20:29
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Lugnt om jag fortsätter argumentera varför jag tycker det låter fel?

Såvitt jag vet så ökar inte kreatin kcalförbrukningen under dagen sett så ett visst underskott borde ge samma viktnedgång?
För man binder väl inte mer och mer vatten hela tiden så att kroppen tillslut har bundit upp 14 liter vatten efter några månader.

Isådana fall borde dom första 2-3 veckorna (beroende på hur fort vattnet binds) bli det enda krångliga om man ska räkna på maten?

Skriv om du inte förstår vad jag menar, alltid när jag ska argumentera brukar det bli lite luddigt och svårläst.

Att det ökar förbrukningen påstår jag inte heller. Vad jag menar är att om man inte har koll på sin kaloriförbrukning utan säg att man åt 3000 kalorier innan man började mer kreatin och att detta är ett överskott på 500 kalorier. Sen fortsätter man med 3000 kalorier och börjar med kreatin och då går man istället upp 2 kilo i veckan dom 3 första veckorna istället för som planerade 0,5kilo så ska man inte bli lurad eftersom det mest som sagt är vatten.

Om man som jag bara dricker kreatin på träningsdagar går jag upp ungefär upp lika mycket 1a och 2a veckan som dom sista två veckorna =)

Haha jodå jag förstår precis! Men du menar på exakt samma sak som jag bara att jag formulerar mig sämre och mer otydligt.
Citera
2010-03-11, 18:43
Bannlyst
kör åp kreatin, kört det 4 dagar, min mage har blivit ett vrak, skiter som aldrig förr för tillfället, vanligt eller? är ju rätt nice på ett sätt men
Citera
2010-03-11, 18:46
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiSKSLEM
kör åp kreatin, kört det 4 dagar, min mage har blivit ett vrak, skiter som aldrig förr för tillfället, vanligt eller? är ju rätt nice på ett sätt men

Vissa blir dåliga i magen av kreatin.

Skulle råda dig att ta en paus från kreatinet en veckaeller så och sen börja med det igen fast UTAN uppladdningsfasen.
Citera
2010-03-11, 18:47
Bannlyst
Citat:
Vissa blir dåliga i magen av kreatin.

Skulle råda dig att ta en paus från kreatinet en veckaeller så och sen börja med det igen fast UTAN uppladdningsfasen.

testar köra bara 5 gram om dagen nu då får vi se hur det går, är inget värre, skiter bara oftare inte så att det sprutar direkt ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in