• 1
  • 2
2004-01-13, 13:26
Medlem
käkmuskelns avatar
kan bara instämma, trodde jag lyssnade dåligt och så vidare.
det brukar iallafall Konrad säga...
Citera
2004-01-13, 13:28
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wensleydale
Jag håller med om att det är omoget. Dock har jag stött på detta djävulstyg så ofta och bland så många att jag håller det för omöjligt att samtliga dessa förövare skulle vara omogna människor. Nu när jag tänker efter så kan jag peka på många som jag helt enkelt måste stämpla som mogna.

Man kan ju vara omogen på många olika plan. Jag håller med Joyce, det är förmodligen fråga om omogenhet, eller dumhet. Dumhet kan det också vara frågan om.
Citera
2004-01-13, 14:11
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comp
Men i vår, visserligen högst amatörmässiga, undersökning här så visar det ju sig att flera män upplever detta hos kvinnor.
Jag tror det är ett typiskt kvinnligt drag.

.

Mitt inlägg var väl inte svårtolkat eller? Jag skrev ingenting om att jag motsatte mig era slutsatser om att detta beteende oftast uppträder hos kvinnor.

Det kan nog vara så att kvinnor är omognare än män på det språkliga stadiet eller så kan det vara så att det är fler män än kvinnor på FB.
Citera
2004-01-13, 14:36
Medlem
Vädurs avatar
Med tanke på hur många kvinnor det är som fånar sig genom att tala bebisspråk i sina försök att verka ... kvinnligare (?), eller för att vara "gulliga" så är jag benägen till att tro att somliga kvinnor har missat ett par steg i utvecklingen.

Det kanske är samma tösabitar som under barndomen ständigt hävde ur sig saker som "Amenguuud vad du är omogen".
Strongt sagt av en 11-åring. Och som sedan i vuxen ålder kompenserar den brådmogna starten genom att falla tillbaka till barnstadierna igen?

(att läsas med ett snett litet leende)
Citera
2004-01-13, 15:14
Medlem
joyces avatar
Detta med kvinnligt språk är något jag fått anledning att reflektera över under min tid på högskola. Det har hänt många gånger att tjejerna i min grupp inte velat arbeta med mig eftersom jag tar för mycket taltid. Jag får ofta höra att jag är maskulin i mitt sätt att prata och därför vill de inte arbeta med mig.

Nu har jag funnit min jämlike och arbetar uteslutande tillsammans med en kvinna som pratar som jag. Hönshjärnorna som inte talar klart och tydligt utan lindar in ord och uttal i något överkvinnligt språk klarar jag mig utan.

Min slutsats blir att jag håller med om att många kvinnor pratar som idioter men inte alla.
Citera
2004-01-17, 17:39
Medlem
Schaffers avatar
Jag kom att tänka på den här tråden när jag läste det här. (snygg avatar)

/Schaffer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in