Grym tråd denna, tack för all info!
Tänker göra min R-system debut i helgen (även fast egna rader verkar ultimat, kommer defenetivt snöa in mig på det kommande veckorna!), och kommer förmodligen utgå från ett R-0-7-16 system. Detta system ger alltså 7 halvgarderingar, har 12 rätts garanti, och kostar ynka 16kr.
Nu till min fråga. Säg att jag vill lägga till en matematisk helgardering, måste jag då göra det på en av de 7 befintliga halvgarderingarna eller måste jag lägga till en 8:e gardering (som isåfall kan vara både hel eller halv-gardering?)
I mitt fall så har jag 1X på match nr 8,
WBA - Watford, men är sugen på att lägga till en helgardering, d.v.s en 2:a. Hur gör jag detta och hur påverkar detta mitt systems pris och/eller 12 rätts garanti? Sorry om detta är en elementär fråga, hoppas ni förstår vad jag menar här!
Vad är mest värt föresten, att spela 2 kuponger, ett R-system och ett M-system, eller ett större R-system med ett antal matematiska garderingar? Anledningen till att jag frågar är att även fast jag gillar 12-rätts garantin så måste det trots allt vara mycket svårare att pricka in 13 rätt med ett R-system (i systemet ovan är det 1/8 att du får 13 rätt om kupongen sitter) än ett M-system? Dock så förstår jag att det dock borde vara lättare att få 11 eller 12 rätt med ett R-system än ett lägre raders M-system som t.ex M64.
Jag är nöjd med 12 rätt och pga. av det så känns R-system gjutet, men samtidigt så måste man givetvis satsa på 13 rätt om man spelar stryktipset! Därför funderar jag på 2 kuponger, en R (förmodligen med M-garderingar) och en M. Det bästa av två världar? Eller ett försök att äta kakan och samtidigt ha hela kvar?

Vad tycker ni?