2009-10-15, 22:49
Medlem
Har nyligen börjat på Handels i Göteborg, och har sen jag började fascinerats av en säregen man, som enligt mig inte riktigt passar in i miljön!

Utseende
Rufsigt hår och getskägg! Bär alltid samma vita t-shirt och gröna shorts (ja, det borde vara kallt!!)

Beteende
Verkar överlag vara en riktig ensamvarg. Ockupperar alltid samma dator vid datorerna som du passerar då du ska ta dig från entrén i J-huset till matsalen/handelsrätten. Där sitter han med ett stort gäng 7Eleven-påsar framför sig.

Är det någon som vet vem denna mannen är? Vad läser han? Har han hängt länge på Handels? Alltid haft samma beteende? Vad gör han vi "sin" dator?

Tack på förhand
klasblom
Citera
2009-10-16, 06:35
Medlem
Mr.Johanssons avatar
Glöm inte bort att han viker 7-Eleven påsarna och lägger dom i en perfekt hög!

Enligt vad jag har hört så har han suttit där på samma plats i 5 år eller mer!

Även jag är nyfiken på vem mannen är så mer info är önskvärt!
Senast redigerad av Mr.Johansson 2009-10-16 kl. 06:46.
Citera
2009-10-19, 16:17
Medlem
Abolishs avatar
Han kallas ofta akvariemannen, pga att den datorsalen han alltid sitter i ibland kallas för akvariet.

Enligt äldre studenter och alumner har han gått på skolan i många många år, vissa menar att han lätt gått på skolan i tio år. Ingen jag känner vet riktigt vad han håller på med, men det ser ut som om han skriver på någon uppsats, han kanske doktorerar eller något liknande.

Jag har även hört att juridikstudenterna ska ha "iakttagit" honom under en längre tid och skrivit någon sorts rapport om honom också, dock mycket oklart om detta stämmer.

Fyll gärna på mer info om honom
Citera
2009-10-19, 16:22
Medlem
_Jago_s avatar
Börja odla lite eget skägg, sätt dig några datorer ifrån och arbeta. Ju längre tiden går, ju längre skägg du får, kan du flytta närmare och närmare och sedan börja inleda små konversationer...

Kom gärna med rapport om hur det går!
Citera
2009-10-19, 17:00
Medlem
Blaha2k2s avatar
Han måste ju gå på skolan iom att han har inloggning till datorn.

Jag har alltid trott att han håller på att skriva på någon avhandling som han aldrig blir klar med. Men jag vet inte.
Har sett honom i handelsrätten också.
Citera
2009-10-19, 17:47
Medlem
FrasseFloyds avatar
Den som skriver bör tillföra diskussionen något.

/mod
Citera
2009-10-19, 19:06
Medlem
Senast idag fick jag höra ett nytt rykte. Enligt min källa så blev inte hans examensarbete godkännt vilket har lett till att han ändrar det hela tiden och således aldrig blir klar.
Citera
2009-10-19, 20:07
Medlem
Mr.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Han måste ju gå på skolan iom att han har inloggning till datorn.

På den plats han sitter på finns det ingen dator vad jag kan se.
De gånger jag har varit i skolan tidigt på morgonen så finns hans väska och
påsar prydligt upplagt på platsen - men ingen dator där..

Undrar vad som händer om man av misstag tar hans plats?
Citera
2009-10-20, 00:53
Medlem
Osynk-Bjarnes avatar
Alla de där platserna vid fönstret har väl en dator på bordet? 7/11-påsarna är f.ö något nytt för i år verkar det som. Under mina sex år har han alltid haft samma plats, vid en dator, ofta med väldigt många arbetsfönster öppna.

Idag var han förresten klädd i långbyxor. Det var som att tiden stod stilla.
Citera
2009-10-20, 11:42
Medlem
Flyktplans avatar
Är det så svårt att bara gå fram och fråga honom? Det är ju inte direkt så att han är en mördare direkt... tror jag.
Citera
2009-10-20, 12:29
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktplan
Är det så svårt att bara gå fram och fråga honom? Det är ju inte direkt så att han är en mördare direkt... tror jag.
Han sitter ju på handels, och ses därför enbart av ekonomer.
Citera
2009-10-20, 13:41
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktplan

Då förlorar det sin gåtfulla charm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in