2009-10-16, 18:05
Medlem
TatueradeKockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruddillutten
, ätbara servetter låter toppen, fast jag tvivlar på att det går att köpa i den lokala konsumaffären
Tror tyvärr att du nog blir tvungen att besöka en välsorterad leksaksbutik eller kolla på nätet.. Men oblater som Hisper tippsade om kan vara en bra idé.. Och nu när du har längre tid på dig så kan du alltid kolla de med servetterna..

Gillade skissen, blev sugen på att bygga något själv nu.. Förra året tävlade jag med ett lag som byggde ett julklappståg, nu måste jag väl fixa upp bilder på de?

// Den Tatuerade Kocken
Senast redigerad av TatueradeKocken 2009-10-16 kl. 18:25.
Citera
2009-10-16, 18:23
Medlem
Nu blir jag nyfiken, fixa bilder bums
Citera
2009-10-16, 20:02
Medlem
Brutes avatar
De där ätbara servetterna kan du säkert färga med karamellfärg.

Annars får du väl shoppa upp dig på lite ätbara trosor och sy om de till segel:

http://www.uniwear.se/previewprod.asp?ID=1605

//Brute
Citera
2009-10-16, 20:31
Medlem
Haha, det var ju faktiskt ingen dum idé. Fast jag vet inte, lite dyrt för ändamålet kanske Fast det hade varit kul. "Men Skruddilutten, hur fick du till seglen så bra?" De hade nog fått gissa ett bra tag
Citera
2009-10-16, 20:47
Medlem
Citat:
Haha, det var ju faktiskt ingen dum idé. Fast jag vet inte, lite dyrt för ändamålet kanske Fast det hade varit kul. "Men Skruddilutten, hur fick du till seglen så bra?" De hade nog fått gissa ett bra tag
http://www.buttericks.se/webbshopen....ra%20servetter

Ja synd att du bara har helgen på dig.
Har du nån buttericksaffär i krokarna?

Är också nyfiken på vad ni får fram sen posta bilder.
Citera
2009-10-16, 21:20
Medlem
Nej, nu har jag ju två veckor på mig, så då ska jag defenitivt köpa sådana där servetter på buttericks Tack för länken
Citera
2009-10-16, 21:25
Medlem
Brutes avatar
Citat:

Du får väl ge kafferepsgästerna en ledtråd...

..lämna några pubishår på storseglet.

//Brute
Citera
2009-10-17, 22:44
Medlem
hesons avatar
Vid mitt förra pepparkakshusbygge tröttnade jag på att mina välmätta delar ändrade form i ugnen, så jag fuskade mha muskotnötsrivjärn och vågtandadkniv. (sedan dolde jag mina justeringar med kristyr)
Citera
2009-10-18, 16:09
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Vid mitt förra pepparkakshusbygge tröttnade jag på att mina välmätta delar ändrade form i ugnen, så jag fuskade mha muskotnötsrivjärn och vågtandadkniv. (sedan dolde jag mina justeringar med kristyr)

Ja, Dremmel och sandpapper är ju "måsten" vid manligt pepparkakshusbyggande!

//Brute
Citera
2009-10-18, 17:37
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Ja, Dremmel och sandpapper är ju "måsten" vid manligt pepparkakshusbyggande!

//Brute

Efter att ha besöte Tekniska mässan tidigare i veckan så slog det mig att man kanske skulle införskaffa en numeriskt styrd plasmaskärare för just dessa arbetet. Då kunde man fokusera att bara baka rektangulära flak med pepparkaka och sedan in i maskinen så skar den ut bitarna med extrem precision. Får bli den lösningen när man "vuxit ur" Dremmel och sandpapper.
Citera
2009-10-18, 18:42
Medlem
TatueradeKockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Efter att ha besöte Tekniska mässan tidigare i veckan så slog det mig att man kanske skulle införskaffa en numeriskt styrd plasmaskärare för just dessa arbetet. Då kunde man fokusera att bara baka rektangulära flak med pepparkaka och sedan in i maskinen så skar den ut bitarna med extrem precision. Får bli den lösningen när man "vuxit ur" Dremmel och sandpapper.

Bra idé, sen finns det även 3D fräsar.. Bara göra en stor jävla kub, av degen sen grädda och sätta i maskinen
Citera
2009-11-07, 11:37
Medlem
Brutes avatar
Hurru TS... Hur fortskrider bygget?

Bilder?

//Brute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto