• 3
  • 4
2009-10-27, 03:57
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Ja det har du rätt i!
Jag gör enbart pannögacharkameditationen!
Tycker den är riktigt bra.
Jag öppnar upp 3dje ögat som en blomma, fokuserar på det länge och andas in 100% in och ut genom detta chakra när det är öppet någon minut åt gången åtminstone, ibland flera minuter. Fungerar väldigt bra faktiskt.
Varför ska man göra de andra då?

Får du ut någon "effekt" av det då, exakt vad händer?
Kan du se med stängda ögon?
Citera
2009-10-27, 21:44
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaSmurfen
Får du ut någon "effekt" av det då, exakt vad händer?
Kan du se med stängda ögon?
Inget spooky, det är mest för att frigöra spänning jag gör den. Fungerar riktigt bra. Jag märker direkt en fysisk skillnad när och efter jag gjort den. Som om att den spänning som inte går att komma åt plötsligt går att åtminstone minska drastiskt eller få försvinna helt.

Strangy finns det en strikt kundalini bok, för den författaren du rekommenderade verkar ha skrivit mest om astraltravel....?
Citera
2009-10-28, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
3:e ögat är ett av de 7 stora chakra-centrena, och chakra-meditation är en form av kundalini-meditation.

Hmm 3'e ögat, är det samma som det bruna ögat?
Citera
2009-10-28, 08:41
Medlem
När man är koncentrerad så samlas energier i en central kanal. Det handlar absolut inte om placebo. Har man upplevt euforin så råder det inga tvivel.
Den exakta Fysiken bakom känner jag inte till.

http://csp.org/practices/entheogens/...enic_yoga.html
Citera
2009-10-28, 08:45
Medlem
Jag gillar den där "sound current" meditationen som förklaras på sidan. Använd öronproppar. Koncentrera dig så starkt som möjligt på den högsta tonen. Oro, depp mm löses upp och når du riktigt djupt känner du hur hela kroppen tas över av någon sorts högre frekvens.

Det sägs att detta inre ljud är spår från vår verkliga natur och att den kan leda oss tillbaka till "källan".
Citera
2009-10-28, 15:41
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Inget spooky, det är mest för att frigöra spänning jag gör den. Fungerar riktigt bra. Jag märker direkt en fysisk skillnad när och efter jag gjort den. Som om att den spänning som inte går att komma åt plötsligt går att åtminstone minska drastiskt eller få försvinna helt.

Aaah okej, brukar inte meditera så mycket själv, händer väl i perioder, en gång fokuserade jag på tredje ögat och körde en simpel andningsövning och inom några minuter fick jag en flash i några sekunder.. vet inte riktigt vad den upplevelsen borde klassas som, riktigt coolt var det i alla fall.
Citera
2025-04-29, 23:08
Medlem
Bör man akta sig för kundaliniyoga om man har aspergers syndrom och generaliserar ångestsyndrom?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in