2009-10-19, 02:09
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Det är väl bara en välgärning att ungarna slipper sina knäppa föräldrar i några år. Vågar inte ens tänka på vad som kunde hänt annars.
Citera
2009-10-19, 10:23
Moderator
blomvattnares avatar
Ett mediabolag inblandat verkar det som.
Ett mediabolag som sedan ska intervjua familjen exklusivt och på så sätt tjäna pengar?
Eller ett mediabolag som händelsevis stod väldigt beredda med filmkameror när luftballongen lättade från marken?

Citat:
De misstänker även att familjen Heene fått betalt av ett mediebolag för att genomföra bluffen.
- Vi har förstått, efter att ha tittat på en del dokument, att åtminstone en medieorganisation har gått med på att betala dem pengar i samband med den här incidenten, sa polischef Jim Alderden vid en presskonferens.

Citat:
Makarna förnekar att de bluffat om ballongfärden, men säger till AP att de ska "ta hjälp av rådgivare":
- Det här har blivit så invecklat, säger Richard Heene.

Om Heene anser sig tala sanning - hur kan det då vara invecklat? Han trasslar nog in sig mer och mer.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...x-ars-fangelse
Citera
2009-10-19, 10:30
Medlem
Jag är ju inte så jätteinsatt i ämnet men kan det inte vara så att ungarna fick ballongen att lätta och den hyperaktiva ungen som orsakade det gömde sig av ren rädsla för sin farsa?
När sen sheriff och media kom till platsen så blev det ännu värre, kanske skulle polisen komma och ta honom för att han förstörde pappas ballong?

När han sen kräktes i TV så var det väl ett tecken på att han hade skuldkänslor?

Och att föräldrarna inte visar någon ånger när de blev anklagade enligt sheriffen.
Ja, brukar man visa ånger när man är oskyldig? Jag gör inte det iallafall, jag brukar bli förvånad och irriterad.
Citera
2009-10-19, 11:04
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
Jag är ju inte så jätteinsatt i ämnet men kan det inte vara så att ungarna fick ballongen att lätta och den hyperaktiva ungen som orsakade det gömde sig av ren rädsla för sin farsa?
När sen sheriff och media kom till platsen så blev det ännu värre, kanske skulle polisen komma och ta honom för att han förstörde pappas ballong?

När han sen kräktes i TV så var det väl ett tecken på att han hade skuldkänslor?

Och att föräldrarna inte visar någon ånger när de blev anklagade enligt sheriffen.
Ja, brukar man visa ånger när man är oskyldig? Jag gör inte det iallafall, jag brukar bli förvånad och irriterad.
Nej, du tycks inte vara så insatt...

Din teori om hur det har gått till är den version som uppgavs när grabben kom fram. Denna version anses nu vara påhitt, och bevis ska det finnas.
Citera
2009-10-19, 11:19
Medlem
styrlunds avatar
...

- Vi har förstått, efter att ha tittat på en del dokument, att åtminstone en medieorganisation har gått med på att betala dem pengar i samband med den här incidenten, sa polischef Jim Alderden vid en presskonferens.

Den grejen finner jag intressant. Om pappan riskerar upp till 6 år, undrar jag vad denna "medieorganisation" riskerar för straff. Skulle vara kul och se hur det kontraktet var utformat för att inte ge sken av att mediebolaget inte var medvetna vad ADHD-pappan skulle göra i förväg.
Citera
2009-10-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nej, du tycks inte vara så insatt...

Din teori om hur det har gått till är den version som uppgavs när grabben kom fram. Denna version anses nu vara påhitt, och bevis ska det finnas.

haha, okej. Tyckte bara det lät som den mest logiska.
Ockhams rakkniv säger ju att det borde vara det enklaste och mest rimliga.
Att pappan i något slags UFO-eufori försöker få mediauppmärksamhet genom att gömma undan sin 6 årige son och skicka upp en ballong för att få betalt via ett mediabolag känns lite långsökt på något sätt. Vet inte varför.

Ifall en glas skål går sönder här hemma när jag är ute och det finns blodiga kattspår över hela lägenheten så kan jag ju 1. anta att katten har klantat sig. 2. anta att en okänd man i smyg har kopierat min lägenhetsnyckel, tagit sig in, slagit sönder glas skålen när han letat efter något sen tagit upp katten och skurit den i tassen för att dölja spåren mot sig själv.

I vissa fall så fungerar inte ockhams rakkniv förstås.
Men jag tror inte det här är så illa som det verkar.
Folk skäms och vill hitta en syndabock, en galen man är tacksamt att skylla på.
Citera
2009-10-19, 12:41
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Vi får väl se.
Polisen säger sig ju ha bevis på att det är så illa som det verkar.

Jag kan bara inte förstå hur föräldrarna vågade.
Alla föräldrar borde väl veta att barn kan försäga sig?
Citera
2009-10-19, 13:54
Bannlyst
Citat:
Att pappan i något slags UFO-eufori försöker få mediauppmärksamhet genom att gömma undan sin 6 årige son och skicka upp en ballong för att få betalt via ett mediabolag känns lite långsökt på något sätt. Vet inte varför.

Ifall en glas skål går sönder här hemma när jag är ute och det finns blodiga kattspår över hela lägenheten så kan jag ju 1. anta att katten har klantat sig. 2. anta att en okänd man i smyg har kopierat min lägenhetsnyckel, tagit sig in, slagit sönder glas skålen när han letat efter något sen tagit upp katten och skurit den i tassen för att dölja spåren mot sig själv.

Vad du totalt bortser från är ju att pojken sa i en intervju, när han blev frågad om varför han inte kom fram när pappan kalla, att (medans han tittar på pappan): "Du sa ju vi gjorde det för showen...". Det var ju efter detta som alla fatta att det hela var en bluff. Och sen har ju pappan berättat om sina planer med att skapa en mediabluff med ballongen för en av sina vänner.

Och en annan sak är att ballongen inte alls skulle vara lämpad för det han sagt den skulle användas för (för att spana på stormar).

Pappan är ju även känd mediahora som varit med i wifeswap 2 ggr och har även hållit förhandlingar med ABC för att få vara med i fler dokusåpor. Det var i detta sammanhanget som han nu ville skapa publicitet runt sig för att konkurrera ut andra möjliga deltagare.

Så om man tar med allt det i beräkningen så är ju helt klart att pappan satt ihop hela bluffen den enklaste förklaringen.
Citera
2009-10-19, 14:56
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Att de ringde media innan polisen säger väl allt, enligt mig.
Citera
2009-10-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingfreddie
Vad du totalt bortser från är ju att pojken sa i en intervju, när han blev frågad om varför han inte kom fram när pappan kalla, att (medans han tittar på pappan): "Du sa ju vi gjorde det för showen...". Det var ju efter detta som alla fatta att det hela var en bluff. Och sen har ju pappan berättat om sina planer med att skapa en mediabluff med ballongen för en av sina vänner.

Och en annan sak är att ballongen inte alls skulle vara lämpad för det han sagt den skulle användas för (för att spana på stormar).

Pappan är ju även känd mediahora som varit med i wifeswap 2 ggr och har även hållit förhandlingar med ABC för att få vara med i fler dokusåpor. Det var i detta sammanhanget som han nu ville skapa publicitet runt sig för att konkurrera ut andra möjliga deltagare.

Så om man tar med allt det i beräkningen så är ju helt klart att pappan satt ihop hela bluffen den enklaste förklaringen.

Tja, vad en 6-åring säger kanske kan tolkas på olika sätt.
Jag fick uppfattningen att han snackat med sin vän om att göra en slags UFO-filmning och därmed skapa hype om sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Att de ringde media innan polisen säger väl allt, enligt mig.

Jo, fast kan som sagt vara ett tecken på mediakåthet.
"Fan, är min son i ballongen? Fort ring media, vi kan tjäna på detta."

Det verkar annars vara väldigt klumpigt utfört och enkelt att bevisa.
Citera
2009-10-24, 03:30
Medlem
BoISarens avatar
...och där erkände mamman...

Citat:
Mamman till den sexårige pojken som befarades ha flugit iväg med en ballong, över delstaten Colorado i USA, medger att det var en bluff. Det framgår av domstolsdokument som blev offentliga på fredagen.
[...]
Enligt domstolshandlingarna har mamman berättat för polisen att hon och maken ljög för myndigheterna och att de visste att pojken var hemma när räddningsteam försökte spåra ballongen.
Motivet var att öka medieintresset för familjen.
http://nyhetskanalen.se/1.1291275/20...r_ballongbluff
Citera
2009-10-24, 10:14
Moderator
blomvattnares avatar
Och hon erkände tidigt.

Citat:
Ett domstolsdokument som blev officiellt i går avslöjade att Mayumi Heene redan två dagar efter ballongäventyret erkände för en polis att allt var bluff.
Citat:
Familjen hade tidigare bland annat kontaktat kanalen TLC och erbjudit sig att ta över rollen som kanalens dokusåpafamilj, efter att Jon och Kate Gosselin, i den populära serien ”Jon & Kate plus Eight” hade separerat. Kanalen ska dock ha nobbat paret.

Det finns verkligen alla sorters folk.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6009139.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in