2009-10-15, 19:17
Medlem
Hej

Som rubriken lyder så har jag stött på lite problem gällande utbetalning från spelsajten king.com. Såhär ligger de till: Jag gjorde ett uttag för ett tag sen, väntade över en månad men fick aldrig in pengar på mitt konto. Jag mailade då dom och frågar vart mina pengar tagit vägen och får då till svar att deras automatiska säkerhetssystem indikerar att ett regelbrott kan ha skett. Dom bad mig skicka in en kopia på mitt körkort för att styrka min identitet. Dom ville också att jag skriftligt skulle bekräfta att det bara var jag som finansierade kontot, samt att jag bara hade ett konto hos dom. Givetvis gjorde jag detta.

Nu har jag fått till svar att dom manuellt har kollat igenom mitt konto och att misstankarna om fusk kvarstår. Mitt konto har spärrats och mina pengar har donerats till freeroll turneringar.

Jag har bett dom precisera sig gällande mitt "fusk" och bett om en utförligare förklaring, men får bara till svar att dom "inte vill gå in på en detaljerad diskussion av uppenbara skäl".

Nu är jag skitförbannad och är beredd att kriga för att få mina pengar som jag spelat ihop på ett ärligt sätt. Frågan är, hur går man vidare? Vart ska jag vända mig?

Tack på förhand!

/ The Den
Citera
2009-10-15, 20:02
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Den
Hej
Jag har bett dom precisera sig gällande mitt "fusk" och bett om en utförligare förklaring, men får bara till svar att dom "inte vill gå in på en detaljerad diskussion av uppenbara skäl".

Nu är jag skitförbannad och är beredd att kriga för att få mina pengar som jag spelat ihop på ett ärligt sätt. Frågan är, hur går man vidare? Vart ska jag vända mig?

Tack på förhand!

/ The Den

Se till att dokumentera din fordran. Gör en utskrift på allt du kan.

Hur mycket pengar handlar det om?
(ge mig ett svar här först för vidare instruktioner)
Citera
2009-10-15, 21:46
Medlem
Tack för sympatierna.

Mihailovic:

Har tyvärr inte så mycket att dokumentera. Dom har raderat hela min konto historik med alla transaktioner och saldo historik. Det jag har är våran mail konversation. Förhoppningsvis har jag kvar mail med uttagsbesked från king alternativt paypal. Jag ska leta igenom mailen. Uttaget jag gjorde var på 4000 SEK, samt att jag hade 750 SEK kvar på kontot som jag tänkte spela vidare för. Allting är borta.
Citera
2009-10-15, 21:53
Medlem
De verkar ha sin licens på Malta och verka från Storbritannien och alltså inom EU. Jag vet inget konkret vad du kan göra men du skulle kunna kontakta och dividera lite med Konsument Europa (del av konsumentverket) http://www.konsumenteuropa.se/
Citera
2009-10-15, 21:57
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Tack för sympatierna.

Mihailovic:

Har tyvärr inte så mycket att dokumentera. Dom har raderat hela min konto historik med alla transaktioner och saldo historik. Det jag har är våran mail konversation. Förhoppningsvis har jag kvar mail med uttagsbesked från king alternativt paypal. Jag ska leta igenom mailen. Uttaget jag gjorde var på 4000 SEK, samt att jag hade 750 SEK kvar på kontot som jag tänkte spela vidare för. Allting är borta.

Sicka jävla kräk!!!! Men är det säkert på att du inte har gjort något
otillåtet?

Ser på eras hemsida att dom har licens på Malta www.lga.org.mt

Dom gör också gällande att dom har något som kanske kan klassas
som en filial här. (tänker på möjligheterna att väcka talan i Sverige)

Har du gjort några större insättningar via ditt bank eller kreditkort?
Citera
2009-10-15, 21:58
Medlem
Repulsións avatar
Citat:
Uttaget jag gjorde var på 4000 SEK, samt att jag hade 750 SEK kvar på kontot som jag tänkte spela vidare för. Allting är borta.
Det måste vara en minmal spelsite om de utan anledning känner sig nödgade att frysa den lilla skvätten av drygt 5 k SEK, alternativt så finns det en grund till misstanken och frysningen och du undanhåller information för oss.
Citera
2009-10-15, 22:04
Medlem
loogamans avatar
Kräv in dina pengar genom ett Europeiskt betalningsföreläggande.

http://www.kronofogden.se/internationellt/europeisktbetalningsforelaggande.4.69ef368911e1304 a6258000323.html

/L
Citera
2009-10-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Sicka jävla kräk!!!! Men är det säkert på att du inte har gjort något
otillåtet?

Ser på eras hemsida att dom har licens på Malta www.lga.org.mt

Dom gör också gällande att dom har något som kanske kan klassas
som en filial här. (tänker på möjligheterna att väcka talan i Sverige)

Har du gjort några större insättningar via ditt bank eller kreditkort?

Ja, jag är nästintill 100% säker på att jag inte gjort något olagligt. Jag har läst deras regler flera gånger och kan inte hitta något. Det är ju märkligt också att dom inte kan säga vad jag har gjort, utan bara motiverar det med att de är av "uppenbara skäl" dom inte kan berätta.

Jag har bara gjort en insättning, på 50 eller 100 SEK och fick då lika mycket i bonus. Det är sen flera månader och väldigt många timmars spelande bakom mina vinstpengar. Ingen bra timlön om man skulle slå ut det vill jag lova.

Letade igenom mailen nu och hittade ett mail från dom med min uttagsbegäran på 4000 SEK där det står att pengarna ska komma in 14 dagar. Kan detta vara till någon hjälp?
Citera
2009-10-15, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repulsión
Det måste vara en minmal spelsite om de utan anledning känner sig nödgade att frysa den lilla skvätten av drygt 5 k SEK, alternativt så finns det en grund till misstanken och frysningen och du undanhåller information för oss.

Konstigt nog är det en rätt så stor spelsajt. Och nej, jag undanhåller ingen information. Hade aldrig bemödat mig med att skriva här om jag hade fuskat.

Googlade runt lite och hittade en tråd på ett annat forum, där flera andra beskriver exakt samma problem med uttag. Det luktar skumt om den här spelsajten..
Citera
2009-10-15, 22:24
Medlem
Sommarflipflops avatar
Jag startade ett nytt konto när jag la in pengar och loggade aldrig in på det gamla mer, sen fick jag inte ta ut det för att jag hade 2 konton Jag hade förvandlat en insats på 50kr till 500kr och sen ska de jävlarna hålla på Visst man får inte ha 2 konton med det suger ändå !
Citera
2009-10-15, 22:30
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Konstigt nog är det en rätt så stor spelsajt. Och nej, jag undanhåller ingen information. Hade aldrig bemödat mig med att skriva här om jag hade fuskat.

Googlade runt lite och hittade en tråd på ett annat forum, där flera andra beskriver exakt samma problem med uttag. Det luktar skumt om den här spelsajten..

Mm..verkar vara skojare.

Var det denna tråden?

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=11&conference=4000000000000058& posting=19500000004205045

Nån fick tag på det svenska telefonnumret och fick sen pengar efter hot
om polisanmälan m m.
Citera
2009-10-15, 22:31
Medlem
JerusalemSands avatar
Har haft riktiga problem med den där jävla hemsidan också. Känns som att de gör allt, verkligen allt, för att inte punga ut.

Iallafall, sedan jag började där har jag tjänat ihop cirkus 6000 kronor, och första uttaget på 2500 kronor tog dem två veckor på sig för att fixa det.
Andra uttaget på 1000 kronor gick däremot felfritt, men det sista uttaget på resterande pengar tog två månader.

Även jag har blivit beskylld för fusk, multipla konton och även lurendrejeri på andra spelare.
Så jag antar att deras standard är att förhala utbetalningen.

Skithemsida. Men det är bra pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in