• 1
  • 2
2008-12-17, 03:46
Medlem
AceVenturas avatar
bump

kollade precis en video och blev påmind om Mr Cokes. good times.

http://www.wimp.com/bestass/
Citera
2008-12-17, 03:59
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Paul King var sångare i gruppen King som härjade i mitten av 80-talet. Hade bl a en hit med låten "Alone without you" från skivan "Bitter sweet" som kom 1985 (jag har den på vinyl ). Att de floppade rejält kan jag inte hålla med om. Jag tror de sålde en hel del plattor.

(Tack för bilderna på Maiken)

Love and pride är nog deras största hit. Låg som bäst tvåa på englandslistan. Så floppade, kan inte heller jag hålla med om att de gjorde.

Ray Cokes och Rob the cameraman var nog favoriterna annars. Gillade förutom Paul King, Steve Blame även bland annat Pip Dann och Lisa I'Anson.
Citera
2008-12-17, 04:20
Medlem
Flytande_argots avatar
Jobbade inte Henrik Schyffert på MTV vid den här tiden? Har för mig att han brukade vara med ibland tillsammans med Ray Cokes och Marcel vanthilt. Minns att han bland annat bjöd dem på surströmming under nåt avsnitt.
Citera
2008-12-17, 13:10
Medlem
BigFatCones avatar
This show is so packed it could go on holiday.. Rob the cameraguy, mr ben dover.. Shit.. Most wanted var ett roligt program vill jag minnas.. Jag var iofs typ 12 när det gick men visst fan var mtv en riktig musikkanal då.. *nostalgisk suck*
Citera
2008-12-17, 16:04
Medlem
carebears avatar
Ray Cokes var helt lysande!
"in the bin" är ett uttryck som fastnade hos mig iaf.
Kändes som det blev mer o mer påkostat ju fler år som gick...
Vad gör han idag? Det där med VH1 har jag svårt att kolla, då jag inte har kanalerna...
Citera
2018-12-28, 13:58
Medlem
Kurt1s avatar
Gammal tråd, men MTV Most Wanted med Ray Cookes och "Rob the camera man" m.fl. är en oförglömlig klassiker, som jag skulle vilja se igen! Synd att inte sånt reprissänds.
Citera
2025-07-12, 21:08
Medlem
upplaenningens avatar
Gillar man denne man så har han sitt egna radioprogram på tyska radiostationen Radioeins (rbb)
Citera
2025-07-13, 07:35
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Gillar man denne man så har han sitt egna radioprogram på tyska radiostationen Radioeins (rbb)

Så stort fan är jag nog inte. Men det vore intressant att få återse några hela avsnitt av MTV Most wanted med tillhörande musikvideor och gärna reklamen också. Det vore trevlig nostalgi.
Citera
2025-08-28, 17:07
Medlem
upplaenningens avatar
https://www.radioeins.de/programm/se...io-cokes-show/

Rays radioprogram i Radioeins kommer tillbaka efter sommaruppehållet lördagen den 7 september, som vanligt 21.00-23.00!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in