Citat:
Ursprungligen postat av kamikazetrader
Hur många här har fått se hela sin förmögenhet utplånad och kanske även med tunga skulder som följd?
Har ni lyckats återhämta situationen eller har ni flytt, slutat bry er eller valt någon annan lösning?
Ifall ni har återtagit förlorad ekonomisk mark, hur gick ni till väga och hur lång tid tog det för er?
Det närmaste jag personligen har kommit att radera ut min ekonomi skedde genom naket optionsutfärdande. Vollan steg så pass kraftigt att jag inte hade råd att skydda optionerna utan blev tvungen att vänta ut att tidsvärdet på optionerna skulle äta upp priset.
Jag var på gränsen att bli tvångslöst och jag hade inget mer kapital att föra in på depån för att undvika situationen utan blev helt enkelt några oroliga veckor där jag fick vänta ut det hela.
Så fram med era historier om
Har iof aldrig varit i den situationen men jag har legat rätt illa till ekonomiskt ibland och ibland jävligt bra ekonomiskt. Men jag sa till mig själv att psykologiskt utvärdera de två olika situationerna och det som fick mig att börja tänka var det faktum att jag faktiskt inte mådde sämre när jag låg illa till ekonomiskt än när det var bra så att säga.
Jag satt och tänkte efter när jag var i dålig ekonomisk situation, mår jag verkligen sämre nu än när jag förut hade pengar, slutsatsen blev nej.
Jag vet egentligen inte varför men jag blev lugn i kroppen, jag hade inte ens roligare när jag tänkte efter. När jag hade pengar tänkte jag samma, mår jag bättre av detta än när jag inte har pengar, det konstiga var att svaret blev nej för jag gjorde ju inget annorlunda iaf.
Det positiva var att när jag inte hade pengar så söp jag mycket mindre också så jag mådde bättre och tränade mer än när jag så att säga har pengar och slänger på diverse skit bara det är en fin etikett.
Nuförtiden har jag ju pengar men jag bryr mig egentligen inte om det, om det står Bollinger på flaskan eller om det är något mousserande skit så är det samma sak för mig, skillnaden i smak är så jävla liten att priset inte spelar någon roll osv.
Ligger man med miljonskulder i bagaget så ser jag ingen anledning till att rätta till det, en skuldsanering i en fyra fem år och sen får man väl se vad det ger. Finns ju för vissa ingen möjlighet att komma på fötter för det finns inga jobb som ger så stora pengar när man är desperat och sitter i en sån situation. Men har man stora skulder till kriminella personer så är det klart att man svettas, det är dock en annan sak.
Själv har jag i princip inga räkningar förutom hyran och jag vill inte dra på mig massa skit, ett tag hade jag dyra telefonab, höga försäkringar osv tills jag en dag sa upp allting och genast blev mycket rikare. jag började förstå hur jävla mycket skit jag betalade som jag aldrig skulle behöva nyttja. Försäkringsbolag kan verkligen suga pengar utan att ge något tillbaka. Blev bestulen på en jävla jacka i min lägenhet, dyr jävlen men när jag kontaktade försäkringsbolaget så var det mitt eget fel, plus att självrisken var så hög iaf.
Jag börjar förstå varför försäkringsbolag går så jävla bra och det känns bra idag, då jag knappt har några räkningar, betalat av diverse lån och aldrig får några obekväma brev, det känns bra i själen och psyket.