• 1
  • 2
2009-10-15, 16:50
Medlem
JimGooses avatar
I värsta fall, en petflaska med varmvatten.
Citera
2009-10-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
En USB-enhet kan bara dra någon watt per USB-port.
Knappt fesa-ljummet!

Yllestrumpor är bättre!
USB 2 är specad till 1A så man borde kunna dra 5W. Inte mycket att hänga i granen.
Citera
2009-10-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
USB 2 är specad till 1A så man borde kunna dra 5W. Inte mycket att hänga i granen.

om det går att driva en USB-koppvärmare så är det väll klart som fan att 5W skulle räcka gott och väl till ett par värmehandskar?
Citera
2009-10-16, 05:54
Medlem
http://prylkoll.se/2009/10/01/hall-m...re/#more-18822

http://prylkoll.se/2009/09/21/kaninv...ar/#more-18694
Senast redigerad av kingone 2009-10-16 kl. 06:51.
Citera
2009-10-16, 19:25
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
Var säljs det usb med inbyggd värme? Eller usb handskar eller ngt, kan inte använda musen, har för kalla händer.

Ät en smörgås, sluta röka eller höj din ämnesomsättning.
Citera
2009-10-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voycam
om det går att driva en USB-koppvärmare så är det väll klart som fan att 5W skulle räcka gott och väl till ett par värmehandskar?
Bara för att prylen heter koppvärmare så betyder inte det att den faktiskt värmer koppar. Kolla upp lite recensioner av de där prylarna så ser du att de är tämligen värdelösa.
För att ge dig lite perspektiv på livet så avger ett standard värmeljus ca 100W. De brukar ju ofta användas till olika typer av glöggvärmare om vintrarna med gott resultat. I en perfekt värld får man alltså ut en 20-del av det värmet från en USB-port. Notera då att ett värmeljus är ganska lagom för att hålla en kanna glögg varm.

Avslutningsvis kan jag bjuda på ett par kommentarer från Dustin:
http://www.dustinhome.se/pd_5010079617.aspx
Citera
2010-09-27, 02:20
Medlem
mus med inbyggd värme var?
Citera
2010-09-29, 06:46
Medlem
rawr-s avatar
Haha, hade behövt en USB overall förra vintern.

Mitt grafikkort höll på att dö och min temporära lösning från ungefär november fram till slutet av januari var att ha hel öppet fönster för få ner tempraturen i rummet... Det blev mellan 10-20 minus grader och det var omöjligt att gå någonstans i rummet utan att vara inlindad i kläder och ett duntäcke.

Kunde inte ha cola, vatten eller annat i rummet då det frös det ganska snabbt.

Anledningen till varför fönstret behövde vara hel-öppet är då datorn stod placerad relativt nära ett element som avgav sjukt mycket värme, helt onaturligt mycket faktiskt... Och jag orkade inte flytta datorn eller skruva ner värmen på elementet (var rädd att trycket i den skulle få allt att sprängas och se ut som ett 24-avsnitt) så den ända logiska lösningen var att ha fönstret öppet 24-7.
Citera
2010-10-05, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawr-
Haha, hade behövt en USB overall förra vintern.

Mitt grafikkort höll på att dö och min temporära lösning från ungefär november fram till slutet av januari var att ha hel öppet fönster för få ner tempraturen i rummet... Det blev mellan 10-20 minus grader och det var omöjligt att gå någonstans i rummet utan att vara inlindad i kläder och ett duntäcke.

Kunde inte ha cola, vatten eller annat i rummet då det frös det ganska snabbt.

Anledningen till varför fönstret behövde vara hel-öppet är då datorn stod placerad relativt nära ett element som avgav sjukt mycket värme, helt onaturligt mycket faktiskt... Och jag orkade inte flytta datorn eller skruva ner värmen på elementet (var rädd att trycket i den skulle få allt att sprängas och se ut som ett 24-avsnitt) så den ända logiska lösningen var att ha fönstret öppet 24-7.
okeeej??
Citera
2010-10-05, 01:02
Medlem
corals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawr-
ända logiska lösningen

...
Citera
  • 1
  • 2