2009-10-15, 11:40
Medlem
Tjena.
Detta blir mitt frsta inlgg p flashback, jag har lnge varit runt och snokat och lst mycket hr men aldrig tagit mig fr att skriva ngot.
Men nu har jag problem som jag inte har en aning om vad de beror p.
Jag r inget datasnille, jag r nog ganska vardaglig nr de gller datakunskap s nu sitter jag som ett frgetecken.
Nog med bladder till saken:
Jag kan inte komma ut p ntet eller komma in p msn svida jag inte loggar in p msn eller startar explorer (eller annan weblsare) direkt nr datorn startar.
Vntar jag 5-10 minuter d sger explorer att "webbsidan kan inte visas" och msn sger att min "gateway verkar vara offline".
Men jag kan inte reparera de via msn, och jag har inte kunskap att gra de manuellt s att sga.
Fr att gra de nnu mer komisk s om jag varit snabb nog att startat explorer s jag kan surfa s kan jag inte ppna en ny flick eller nytt fnster och surfa dr, utan d fr jag samma fel meddelande igen, "webbsidan kan inte visas", men jag kan fortstta surfa i de frsta fnstret.
Jag har testat en hel rad systemterstllningar som brukar vara min rddning nr ngot skumt hnt, men icke nu.

Allt detta lter nog vldigt rrigt, men jag vet inte riktigt hur jag skulle frklara de. Jag r helst stlld, ngon som upplevt samma sak och hittat felet?
Tillggas ska att resterande dator i hushllet inklusive ps3a r helt oberrda.

Tacksam fr svar.
Citera
2009-10-15, 22:03
Medlem
tio timmar drygt och inget svar...
jag som trodde flashback lste allt..
Citera
2009-10-15, 22:06
Medlem
Ladda ner Hijackthis gr en scan och klistra in din logg hr http://www.hijackthis.de/ det som r nasty tar du bort kanske kan vara att du skit p datorn som orsakar detta
Citera
2009-10-16, 15:37
Medlem
tusen tack fr hjlpen.. men allt verkar vara i sin ordning om man fr tro den dr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in