• 3
  • 4
2004-08-01, 09:57
Medlem
DonVitos avatar
Enligt folk som jag talat med som är insatta i ämnet så är det inte endast vattnet som spelar roll och skiljer sig vid tillverkning av Coca-Cola i olika länder.
Det ska tydligen också ha att göra med sockret som används.
Citera
2004-08-01, 10:37
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatic
I USA så sätter de också in fluor i vattnet, tydligen för att förbättra tandhygenien eller nåt sånt.
Flour har även den "positiva" egenskapen att den sänker kreativiteten och den fria viljan i en människas hjärna. Något som USA:s högsta höns inte har så mycket emot...

Tilläggas bör att man även blandar i fluor i svenskt dricksvatten.
Citera
2004-08-01, 15:22
Medlem
[E]Mans avatar
OTmen lite roligt: När jag och min gode vän var i tyskland förra sommaren så gick vi in i kiosk för att köpa läsk, varpå han måttligt irriterad skriker vafan så har dom sån jävla turk läsk.
Hela sällskapet skrattar högt å han själv kommer på att vi faktiskt är i turk-colans förlovade land.

Kanske bara jag som tycker det är roligt för jag var där.
Citera
2004-08-03, 20:59
Medlem
Bitmasters avatar
nån skillnad måste det vara, för jag känner markant skillnad på cola från olika förpackningar/länder. Men sen kanske det är för att jag verkar ha lätt för att känna skillnad på smaker. Jag kan t ex känna skillnad på de där små nötcreme-påsarna om de är från olika butiker. Nu antar jag att det är för att de kanske hanterar och förvarar nötcremen olika, för det kan ju inte vara så att de köper från olika ställen.
Citera
2004-08-03, 21:10
Medlem
icys avatar
Ni som inte gillar utländsk cola, så är det väl bara att köpa svenskt. Svensk coca-cola kan väl inte vara så svårt att hitta, men man får väl vara villig och betala några kronor extra. Om de bara har utländsk cola på en affär, köp inte cola från just den affären då. Hur svårt kan det vara!?
Citera
2004-08-05, 01:44
Medlem
Alfred Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typhio
Fanta Black Orange var nog den bästa läsken sverige skådat, var väl på tapeten samtidigt som vira blåtira. Har sett varianter på Black Orange av mindre läsktillverkare, en del med samma namn en del med namn typ "Solskenskola" och dylikt.

Värsta Colan jag smakat var den de hade i egypten. Den smakade fan fan och lite fan till.

Cheers

Var mycket tidigare än vira plåtira!
Citera
2004-08-05, 01:50
Medlem
H.E.L.s avatar
Patetiskt. Tråden borde låsas p ga idioti. Ge fan i o äta skräpmat så slipper du skräpcola. Nu anser jag att cola e skräp även om den e amerikansk. Drick vatten istället. Eller ghb.
Citera
2004-08-08, 10:34
Medlem
dricksprits avatar
Nationella skillnader

Det förefaller väl som ganska självklart att CC i olika länder har en liten men märkbar skillnad(dock inte alla), tex som någon sa tidigare så har Tysk-cola mer koffein, polsk är lite mer besk, helt enkelt för att befolkningen tycker det smakar bättre! CC är ett företag som gör precis allt för att sälja en enda flaska extra och innebär det att tillsätta eller dra ifrån nånting så gör dom det!
Citera
2004-08-08, 14:40
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Flour har även den "positiva" egenskapen att den sänker kreativiteten och den fria viljan i en människas hjärna. Något som USA:s högsta höns inte har så mycket emot...

Det där andas konspirationsteori, har du några källor?

Citat:
Tilläggas bör att man även blandar i fluor i svenskt dricksvatten.

Var tillsätter man fluor i svenskt dricksvatten? Jag undrar om det öht är tillåtet att göra det i Sverige. Däremot finns det naturligt fluor i dricksvattnet, mängden varierar mellan olika platser, men får numera inte överstiga 1.5 mg/L.
Citera
2004-08-08, 18:58
Medlem
Tysk coca-cola är helt okej tycker jag men den Svenska är bäst
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem