Citat:
Ursprungligen postat av
Mysteriousstranger
Ja det är ju mästare på det. I Saw The Devil, Memories Of Murder, The Chaser, Oldboy o.s.v. listan kan göras längre än så. Men tog bara de kändaste filmerna nu. Jag tycker däremot att de gjorts dåligt, eller inga direkt kända filmer som liknar de ja nämnde de senaste 10 åren. Filmen behöver såklart inte vara känd för att vara bra. Men om du lämnar några tips på filmer som liknar de jag nämnde, och går att få tag i för den delen vore jag tacksam.
Ja det håller jag verkligen med dig om, saknar den tiden ganska så mycket numera då det känns som att marknaden är dödfödd med vad som kommer ut på torrentsajterna idag. Sydkorea hade en bra streak där ett par år med sjujävla bra filmer, men sen tog det väl stopp. Ska väl också understryka med att jag inte alls är lika inne i den asiatiska filmscenen längre som jag var på den tiden, så kan mycket väl ha dykt upp guldkorn som man missat.
Glad åtminstone att Kim Ki-Duk kör på och gör sin egen grej som han gjort hela karriären, han kom ut med en film för några år sedan, One on One som jag länge väntade på undertexter till, men som sen dök upp. Dock inte tagit itu med att se den ännu däremot...
Har ju inga tips tyvärr då jag varit borta från scenen i fråga och Flashback med, så har ingen koll på vad som har skrivits i tråden om asiatisk film under de år jag var off the grid så att säga. Men fråga där så finns det säkert någon hjälpsam medlem som kan guida dig i mörkret!