2016-10-10, 15:10
Medlem
Tobias123s avatar
Nu blir det Revolver av Guy ritchie
Citera
2016-10-11, 15:49
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
När jag skulle introducera Giallo för min lillebror valde jag, utan att ha sett den, New York Ripper.
Inget bättre än fotsex, Kalle Anka röst och sjukt misogynt övervåld för att säkra familjestämningen.

Lång historia kort, han vill inte se fler Giallos med mig.
Haha. Ja, det kan ju diskuteras huruvida sleaze var det bästa att börja med.

2016-10-11, 15:57
Medlem
Tobias123s avatar
Nu blir det Captain america - civil war
Citera
2016-10-11, 17:26
Medlem
Det blir Leningrad Cowboys fun film

Heter så mycket som "Leningrad cowboys meet moses" http://www.imdb.com/title/tt0107384/
Citera
2016-10-11, 19:33
Medlem
Nu blir det Les invasions barbares som vann en Oscar.

Jag har aldrig några förväntningar på nutida fransk film om jag inte är bekant med regissören då jag tycker att mycket av deras rullar som får distribution i resten av västvärlden verkligen suger hårt. Men, de lyckas ju spotta ur sig en och annan guldklimp även i modern tid så vi hoppas på det bästa.

http://www.imdb.com/title/tt0338135/
Citera
2016-10-11, 19:37
Medlem
HejAntons avatar
Det smärtar fortfarande att jag missade min chans att se Albert Serras senaste, The Death Of Louis XIV. Nåja, det kommer nya chanser.

Ikväll var det tanken att jag skulle se Still Walking men vi får se om jag hinner med det. Annars blir det nog Herzogs Nosferatu som aldrig blev av sist jag skulle se den.
Citera
2016-10-11, 20:18
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Det smärtar fortfarande att jag missade min chans att se Albert Serras senaste, The Death Of Louis XIV. Nåja, det kommer nya chanser.

Ikväll var det tanken att jag skulle se Still Walking men vi får se om jag hinner med det. Annars blir det nog Herzogs Nosferatu som aldrig blev av sist jag skulle se den.

Trevligt att du skall se Still Walking. Jag skall träffa Koreeda på fredag och får förhoppningsvis signerat min Koreeda-box där bland annat Still Walking ingår. Håller på att ta mig igenom de filmer jag inte sett med honom inför mötet och såg Barnen som inte fanns igår. Helt fantastisk film med det absolut bästa barnskådespelet jag någonsin skådat.
Citera
2016-10-11, 21:51
Medlem
bombaccis avatar
Alexander the great med bla Richard Burton och Fredric marchi. En gammal klassiker men intressanta historiska karaktärer som alexander den store och Aristoteles. Kan inte bli sämre än rise of an empire som jag såg senast. Hoppas filmen har lite action och inte bara prat.

trailern

https://www.youtube.com/watch?v=IuEYgMPqwA4
Citera
2016-10-11, 22:14
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Trevligt att du skall se Still Walking. Jag skall träffa Koreeda på fredag och får förhoppningsvis signerat min Koreeda-box där bland annat Still Walking ingår. Håller på att ta mig igenom de filmer jag inte sett med honom inför mötet och såg Barnen som inte fanns igår. Helt fantastisk film med det absolut bästa barnskådespelet jag någonsin skådat.
Har förstått det som att Koreeda hålls väldigt högt av många här på forumet och känner att det är dags att jag bekantar mig med honom själv. Blev tyvärr inte Still Walking ikväll men det var kanske lika bra. Blir förhoppningsvis imorgon istället.

Hur kommer det sig att du skall träffa honom på fredag?
Citera
2016-10-11, 22:23
Medlem
timoshenkos avatar
Funny Games (1997) får det bli nu.
Citera
2016-10-11, 23:24
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Har förstått det som att Koreeda hålls väldigt högt av många här på forumet och känner att det är dags att jag bekantar mig med honom själv. Blev tyvärr inte Still Walking ikväll men det var kanske lika bra. Blir förhoppningsvis imorgon istället.

Hur kommer det sig att du skall träffa honom på fredag?

Kan definitivt rekommendera Barnen som inte Fanns om du inte sett den. Riktigt bra och en av de bättre jag sett i år.

Han gästar en filmfestival och skall presentera en av hans filmer, i samband med det skall man få lite tid att möta honom så som jag förstått det. Väldigt spänd!
Citera
2016-10-11, 23:31
Medlem
JoeL431s avatar
Har varit upptagen med livet.

Oktober och första året utan skräcktema känns ju skit, kollade in här och slogs av Horrorween-värme direkt. Orkar inte att fullfölja någon lista men kommer nog i vanlig ordning beta av mera Hammer Horror (börjar bli få nu), Universal Monsters (var uppe i 43st sedda där av 70'ish) och läsa alla härliga recensioner av andra medlemmar.

Nu blir det Abbott and Costello Meet the Invisible Man (1951)

http://www.imdb.com/title/tt0043255/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in