Förväntningar är mycket låga då jag tyckte att Abrams Star Trek rulle var helt värdelös men det verkar vara många som gillar denna nya Star Wars så den kanske kan överaska.
En klassiker som snart inte är osedd längre: Casablanca (1942). Bogart, Ingrid Bergman samt en tjusig trettioandraplats på IMDB's topplista renderar höga förväntningar!
En klassiker som snart inte är osedd längre: Casablanca (1942). Bogart, Ingrid Bergman samt en tjusig trettioandraplats på IMDB's topplista renderar höga förväntningar!
Rätt överskattad om jag ska vara ärlig, men var väldigt längesen jag såg den så kanske skulle ta och se om den.
Rätt överskattad om jag ska vara ärlig, men var väldigt längesen jag såg den så kanske skulle ta och se om den.
Was that cannon fire, or is it my heart pounding?
Jag gillade den, Bogart passade perfekt som tuff, bitter och cynisk fast innerst inne schysst barägare. Fin kemi mellan honom och Ingrid också, fast visst, den repliken och några andra ur Parisscenerna var väl sisådär. Dialogen i övrigt var välsmord och replikerna vällevererade. Kommer inte direkt på någonting att dissa såhär efter så jag är nöjd.