2009-10-14, 16:57
Medlem
lariotones avatar
Jag är inte ute efter HoR fackets medlemstidning.

Vilken Svensk tidning är bäst när det gäller mat, vin och dryck?

I Danmark finns Gastro som har en helt annan nivå än de svenska tidningar jag tittat på.
Citera
2009-10-15, 12:05
Medlem
meepers avatar
Vet inte om det finns något liknande i Sverige.

Bland de "vanliga" mattidningarna tycker jag att Mat & Vänner samt Gourmet håller högst klass, så de kanske kan vara gångbara alternativ.
Citera
2009-10-15, 12:14
Medlem
lariotones avatar
Mat & Vänner har jag beställt en prenumeration på men de lösnummer jag läst tycker jag inte riktigt har haft den kvaliten jag är ute efter. Får dock en fin kokbok utav prenumerationen

Gourmet har jag också beställt 5 nummer av men inte fått några än. Kommer väl med nästa nummer får jag hoppas.
Citera
2009-10-15, 17:23
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Intressant tråd, kan jag lägga till tips för hemsidor inom samma ämne? Då menar jag sidor med artiklar och nyttig info och inte bara en vanlig matblogg.
Citera
2009-10-15, 20:21
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GILikeYourPants
Intressant tråd, kan jag lägga till tips för hemsidor inom samma ämne? Då menar jag sidor med artiklar och nyttig info och inte bara en vanlig matblogg.

Känns som att tips om hemsidor ligger närmare bloggar som har en egen tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=493693

Då har vi en tråd om pappersbaserad media och en för cybermedia.

/Mod
Citera
2009-10-20, 17:39
Medlem
lariotones avatar
Gourmet hade den känsla och innehåll jag var ute efter. Fint att ha ett svenskt alternativ.

Följer alltid Top Chef så jag har blivit intresserad av hur "Food and Wine" är. Någon som läst/prenumererat på denna tidning?
Citera
2009-10-20, 19:29
Medlem
Stitch81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lariotone
Gourmet hade den känsla och innehåll jag var ute efter. Fint att ha ett svenskt alternativ.

Följer alltid Top Chef så jag har blivit intresserad av hur "Food and Wine" är. Någon som läst/prenumererat på denna tidning?

Jag håller med! Följer alltid Top Chef och skulle också vilja veta hur "Food & Wine" står sig mot övriga mattidningar i samma klass.
Citera
2010-03-08, 18:38
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lariotone
Jag är inte ute efter HoR fackets medlemstidning.

Vilken Svensk tidning är bäst när det gäller mat, vin och dryck?

I Danmark finns Gastro som har en helt annan nivå än de svenska tidningar jag tittat på.
Restaurang Världen går ut till väldigt många i branchen , billig är den också
kanske iofs inte så mycket om mat , mycket artiklar om kockar/restauranger
Senast redigerad av Apppe 2010-03-08 kl. 19:02.
Citera
2010-03-09, 02:10
Medlem
Isnatts avatar
Gourmet är helt klart No1! Jag prenumererar på den, och på mat och vänner (fick i present).

Rekomenderar helt klart alla kockar och övriga matintresserade att prenumerera på gourmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in