2009-11-12, 06:14
Medlem
euphorias avatar
I min lya har jag ingenting utom bokhylla och dator i princip. Har inga växter, inga gardiner. Har iof en whiteboard vid sängen monterad på väggen så jag kan skriva på den när jag ligger ner

Ska satana ta mig i kragen idag och skaffa gardiner och växter. Är helt tomt här. På väggen i Entrén har jag iof satt upp en tavla också men det är det enda.

Några specifika tips till mig? Jag bor i en etta lika stor som TS.
Citera
2009-11-12, 21:03
Medlem
Cajunalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
I min lya har jag ingenting utom bokhylla och dator i princip. Har inga växter, inga gardiner. Har iof en whiteboard vid sängen monterad på väggen så jag kan skriva på den när jag ligger ner

Ska satana ta mig i kragen idag och skaffa gardiner och växter. Är helt tomt här. På väggen i Entrén har jag iof satt upp en tavla också men det är det enda.

Några specifika tips till mig? Jag bor i en etta lika stor som TS.

Du måste nog vara lite mer utförlig för att få bra tips.

Hur stort är vardagsrummet?
Vilken färg på väggar?
Vad gillar du för stil/stilar?
Har du planer på att köpa mer möbler, soffa etc?
Citera
2009-11-12, 21:17
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cajunalt
Du måste nog vara lite mer utförlig för att få bra tips.

Hur stort är vardagsrummet?
Vilken färg på väggar?
Vad gillar du för stil/stilar?
Har du planer på att köpa mer möbler, soffa etc?
Jag bor i en etta det är bara ett enda rum kök kan man knappt tala om har bara en liten diskbänk. 33 kvm.

Ljusblå väggar.

Mörkt och varma färger, lite mysbelysning, tavlor på väggarna(men bara om de är gjorda av mig eller mina vänner). Mörka eller varmfärgade gardiner hade varit bra också.

Planerar inte att köpa fler möbler. Äger en säng, en bokhylla(fast borde skaffa en till för min befintliga är redan full), kontorsstol, skrivbord och litet soffbord.
Citera
2009-11-12, 22:11
Avslutad
doft ljus fungerar grymt bra blir en härlig doft. annars kuddar gardiner sådant typ
Citera
2009-11-12, 22:28
Medlem
Cajunalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Jag bor i en etta det är bara ett enda rum kök kan man knappt tala om har bara en liten diskbänk. 33 kvm.

Ljusblå väggar.

Mörkt och varma färger, lite mysbelysning, tavlor på väggarna(men bara om de är gjorda av mig eller mina vänner). Mörka eller varmfärgade gardiner hade varit bra också.

Planerar inte att köpa fler möbler. Äger en säng, en bokhylla(fast borde skaffa en till för min befintliga är redan full), kontorsstol, skrivbord och litet soffbord.

Tolkar det som att du kan tänka dig att måla om?

Gå in på; http://www.alcro.se/inredningskollektionen.aspx?gclid=CNy394myhp4CFRyF zAodUlCmpA exempelvis, och leta ut någon färg/färger du gillar. Om du väljer en mörk färg kan det vara bättre att köra den som en fondvägg, annars blir det lätt väldigt mörkt i rummet.

Sedan startar man därifrån när man vet vilken/vilka färger man har att spela med. Det vore bra att veta vilka träslag/material det är på de olika möblerna?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in