2009-10-14, 15:49
Medlem
Tjena, jag har spelat gitarr hemma runt 10 månader och tycker ändå att jag utvecklats någorlunda mycket. Jag har funderat på att ta privatlektioner men vet inte om det är värt det. Någon jag snackat med sade att man lika bra kunde lära sig allt själv istället och att det var bortkastade pengar..

Så nu frågar jag er! Är det värt att ta privat lektioner? Utvecklas man mer och snabbare? Har ni tagit privatlektioner, var det värt det?

Ni som inte tagit lektioner, ångrar ni det?

tack
Citera
2009-10-14, 16:05
Medlem
Typoopies avatar
Jag har spelat gitarr i 5-6 år, när jag började spela fick jag lektioner vilket var ett jävla skit >_<

Började lära mig på riktigt när jag slutade få lektioner och lärde mig på egen hand. Bortkastade pengar tycker jag.

Edit: Fick lektioner ett halvår.
Citera
2009-10-15, 00:28
Medlem
snattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Jag har spelat gitarr i 5-6 år, när jag började spela fick jag lektioner vilket var ett jävla skit >_<

Började lära mig på riktigt när jag slutade få lektioner och lärde mig på egen hand. Bortkastade pengar tycker jag.

Edit: Fick lektioner ett halvår.

Fel pedagog.
Citera
2009-10-15, 00:28
Medlem
snattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnkeL
Tjena, jag har spelat gitarr hemma runt 10 månader och tycker ändå att jag utvecklats någorlunda mycket. Jag har funderat på att ta privatlektioner men vet inte om det är värt det. Någon jag snackat med sade att man lika bra kunde lära sig allt själv istället och att det var bortkastade pengar..

Så nu frågar jag er! Är det värt att ta privat lektioner? Utvecklas man mer och snabbare? Har ni tagit privatlektioner, var det värt det?

Ni som inte tagit lektioner, ångrar ni det?

tack

En period spelade jag gitarr ungefär lika mycket som piano. Lärde mig ungefär en promille så mycket på gitarr som jag inte tog lektioner på jfr med piano.
Citera
2009-10-15, 00:33
Medlem
Viktigt att man får rätt lärare och får spela musik man själv tycker är roligt.

Annars blir det inget roligt och man lär sig inget.
Så det är viktigt att du vet vad du vill lära dig och läraren förstår det.

Vissa saker är självklart mycket lättare att lära sig tillsammans med någon annan.
Citera
2009-10-15, 22:05
Medlem
claxors avatar
Med en bra lärare är det definitivt värt det. Men framför allt måste du verkligen jobba hårt och öva på det han säger åt dig att öva, annars kommer du ingenvart, med eller utan lärare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in