Citat:
Ursprungligen postat av olle-kontroll
Hej, jag har en fråga. Precis dom rubriken säger.
Jag har funderat på att gå med i det militära (Kustjägarna) och undrar vilka betygskriterier som krävs för att gå med i detta förband. Jag är i bra fysisk form och har hyfsade betyg från skolan.
Så jag undrade vilka slutbetyg som krävs, samt vilka fysiska krav som krävs. (Så att jag ska veta om jag ska träna hårt eller bara träna normalt)För att komma in.
vet inte hur lång tid du har kvar till din mönstring men att komma dit och säga "hej, aa jo det e så att jag funderar på att bli kustjägare...kanske?"
det håller absolut inte utan du måste bestämma dig till 100%, du måste tänka "jag SKALL bli kustjägare och något annat finns inte", då kanske du har en chans.
vet ej heller vad som är "normal" och "hård" träning för dig men som sagt, om du bestämmer dig för kustjägare skulle jag rekommendera den "hårda" träningen.
sen är ju som bekant inte fysiken allt, du måste vara motiverad och ha en järnvilja. om det är några oklarheter på dessa 3 under mönstringen så kommer du inte bli kallad till extramönstringen ens