• 1
  • 2
2004-02-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Vanlig Zingo är helt okej dock även om Fanta är min personliga favorit av apelsinläskerna. Zingo Choklad har jag bara hört talas om och sett på bild (de var före min tid), men det låter både intressant och vidrigt på samma gång, jag älskar choklad men kolsyrad choklad, det låter mysko... man kanske kan söka upp den gamla Soda Stream apparaten och kolsyra en Pucko för en liknande upplevelse?

Jag kommer ihåg när Zingo choklad fanns i affären, men det är så längesedan att jag har glömt smaken.

Att hälla Pucko i SodaStream-apparaten rekommenderas inte! Det går bara att kolsyra vatten i den, annars går den sönder och köket blir ommålat i brun färg (70-tal!). Prova däremot och kolsyra vatten och sedan hälla i chokladpulver som skall lösas upp i vatten (som man fick på kvällstjänsten i lumpen...)

Ett annat tips! - Häll Oboy i filmjölk
Citera
2004-02-01, 16:35
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macjanne
Dagens Zingo smakar inte såsom den gjorde mellan 1962 och 1972. Då var den endast lätt kolsyrad. 1973 lanserades Zingo även i tre andra smaker - Choklad, Banan och Päron, och samtidigt ökades då kolsyrehalten i Apelsinvarianten. Men fast de nya smakerna inte fanns så länge så överlevde Zingo - något som inte Merry gjorde när man förutom originalsmaken även adderade Grape tonic, Passionsfrukt och Apelsin. Förresten var även Merry lätt kolsyrad och den godaste limedrycken någonsin. För ca tio år sedan försökte man med originalmerry igen, men den försvann från marknaden tämligen snabbt tyvärr.

Av de nämnda årtalen ser jag att du är en äkta Stofil, välkommen i klubben!
Zingo banan ja, det var en riktig rysare. Zingo choklad var nästan lika äcklig.
Men Merry, ojojoj, det är minnen det. På den tiden var det läsk en gång i veckan, högst, och då köpte jag alltid en Merry. Underbart god frisk och inte sockerklibbig smak.
Citera
2004-02-01, 16:52
Medlem
Light-läsk är inte drickbart.
Citera
2004-02-01, 18:12
Bannlyst
Chokladläsk finns på Ica Focus i Göteborg. Där finns i princip allt.
Citera
2004-02-01, 20:27
Medlem
Le Saboteurs avatar
Den värsta av alla lightdrycker är Coca Cola light med citron eller vad det är i.. Smakar som sådant där toarengöringsmedel luktar. Vidrigt är bara förnamnet..
Citera
2004-02-02, 18:57
Bannlyst
vanlilla cocke smakar helvete också.
Sen finns det någon zingo melon tror jag det är smakar riktigt sliskigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto