Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-13, 17:05
Medlem
Finns det något sätt att flytta alla ikoner till vänster istället för högerkant av skrivbordet?
Att flytta dem en åt gången går ju bra, men så fort det kommer en ny ikon hamnar den inte i vänsterkant. Likadant när man startar om datorn så ligger alla ikoner i högerkanten igen grymt störigt.
Citera
2009-10-13, 18:21
Bannlyst
undrar detsamma, har bakrundsbilder som blir smått förstörda om man inte kan få flytt på ikonerna
Citera
2009-10-13, 19:19
Medlem
StyleWarss avatar
Under 'Finder':>>Inställningar.

Checka för vad du vill ska synas på skrivbordet.
Har du mappar och filer du låter skräpa på skrivbordet lägger du det under 'stacks' i docken.
Citera
2009-10-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Under 'Finder':>>Inställningar.

Checka för vad du vill ska synas på skrivbordet.
Har du mappar och filer du låter skräpa på skrivbordet lägger du det under 'stacks' i docken.
Hittar inte någon stans i inställningar något som tar upp frågan om hur man placerar ikonerna till vänster på skrivbordet.
Citera
2009-10-13, 20:14
Medlem
StyleWarss avatar
I OS X ligger ikonerna till höger, i windows till vänster. Per default, och jag tror inte något av operativen låter användaren trixa med den inställningen.
Men du kan tömma skivbordet som jag beskrev tidigare.
Citera
2009-10-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
I OS X ligger ikonerna till höger, i windows till vänster. Per default, och jag tror inte något av operativen låter användaren trixa med den inställningen.
Men du kan tömma skivbordet som jag beskrev tidigare.

Oki det är ju lite konstigt, Skaparna ska väll anpassa datorerna efter användaren önskemål..om jag vill ha mina ikoner till vänster borde det ju bara vara klicka i en ruta "sortera från vänster"

BTW; Varför skulle jag vilja tömma mitt skrivbord?
Citera
2009-10-13, 22:44
Medlem
th3vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Oki det är ju lite konstigt, Skaparna ska väll anpassa datorerna efter användaren önskemål..om jag vill ha mina ikoner till vänster borde det ju bara vara klicka i en ruta "sortera från vänster"

Tror det härstammar och lever kvar från den gamla tiden. Dels så skulle inte Apple-menyn kunna lägga sig ovanpå en symbol om det inte var absolut nödvändigt och sen så skulle symbolerna synas på skrivbordet när du öppnade/skapade dokument i något program.

Hursomhelst, tidigare gick det att placera ut symbolerna mha applescript. Om det fortfarande fungerar så borde det här lilla "applescript"-programmet kunna hjälpa dig. (Har inte testat själv. Du kanske måste lägga till det som ett startobjekt om du alltid vill att det ska köras.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in