• 2
  • 3
2009-10-13, 19:56
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naizo
Avmonopoliseringen av Apoteket och SJ är båda steg i den riktningen antar jag?

Avmonopilseringen av Apotek och SJ? Har jag missat något..?
Citera
2009-10-13, 20:03
Medlem
bästisweedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Avmonopilseringen av Apotek och SJ? Har jag missat något..?
Ja, det håller på att privatiseras. Sossarna däremot lovar att reglera SJ om de vinner valet nästa år.

Ekonomiskt går vi mot en mer öppen marknad, men tittar man till andra aspekter såsom personlig nintegritet, FRA/IPRED så är det många som tycker att det går åt fel håll.
Citera
2009-10-13, 20:12
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bästisweeden
Ja, det håller på att privatiseras. Sossarna däremot lovar att reglera SJ om de vinner valet nästa år.

Ekonomiskt går vi mot en mer öppen marknad, men tittar man till andra aspekter såsom personlig nintegritet, FRA/IPRED så är det många som tycker att det går åt fel håll.

Jaha där ser man. Ett bra val enligt mig.

Det jag syftade på var Sverige över lag med dessa nya övervakningsregler som du själv nämner FRA/IPRED. Sedan förslag om ACTA och Telekompaketet. Sedan ska man inte få gå i skolan utan att bli testad.
Citera
2009-10-13, 20:20
Medlem
15steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.b
http://www.actnow.nu Är där man kan hitta "fynden".
Även fast jag röker så pass sällan om året så är detta givetvis inget jag skulle gå med på, men går man i skolan så är det skolans regler som gäller. Men att de ska blanda i sig om elever röker på fritiden tycker jag är absurt.

Fast så är ju inte fallet, även om det finns mycket där.

Det är upp till var och en förälder om man vill drogtesta sitt barn. Inte skolan. Skolan ska utbilda, inte uppfostra.
Citera
2009-10-13, 20:34
Medlem
expanders avatar
Cannabis -> Övriga droger
/Mod
Citera
2009-10-13, 22:13
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwn
frivilligt för eleven eller föräldrarna?
Eleven måste inte pissa ifall den inte vill, säkert någon som sagt det redan men är lat ikväll och orkar inte läsa genom. Tror det var tre punkter som krävdes för att ett test skulle få utföras, var av en var att eleven skulle själv godkänna att pissa utan att känna sig utpekad och risk för att det går ut över honom ifall han väljer att avstå pisset.
Kan se ifall jag hittar sidan med all info.
Citera
2009-10-14, 00:54
Medlem
bästisweedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Eleven måste inte pissa ifall den inte vill, säkert någon som sagt det redan men är lat ikväll och orkar inte läsa genom. Tror det var tre punkter som krävdes för att ett test skulle få utföras, var av en var att eleven skulle själv godkänna att pissa utan att känna sig utpekad och risk för att det går ut över honom ifall han väljer att avstå pisset.
Kan se ifall jag hittar sidan med all info.
Ja just nu ja, men det kanske bara är en tidsfråga innan det läggs en lagändring. Det är nödvändigt för att bevara Sveriges preventiva narkotikapolitik.
Citera
2009-10-14, 01:25
Medlem
Man kan ju undra varför "de" som är så in i helvetes rädda för allting och kommer med dessa befängda förslag inte redan från första jävla början opererade bort alla nyföddas hjärnor och ersatte dem med en microchip som styrs av en förprogrammerad dator?

Då skulle allting bli så jävla enkelt. Bort med det fria tänkandet för satan
Citera
2009-10-14, 07:35
Medlem
Ida Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bästisweeden
Ja just nu ja, men det kanske bara är en tidsfråga innan det läggs en lagändring. Det är nödvändigt för att bevara Sveriges preventiva narkotikapolitik.

Behövs en snabb förändring. Finns det inget som heter kommunikation?
De gör allt för att behålla den preventiva narkotikapolitiken.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in