Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-13, 14:27
Bannlyst
En fråga som förargat många stora tänkare inom det pro-islamistiska Sverige är hur man definierar en etnisk Svensk. Det finns idag ingen enhetlig definition av begreppet vilket kan för vissa vara förvirrande. Till exempel http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar

Min definition av etniska svenskar är och det är den vi skall använda oss i denna tråd:

*Du skall vara född i Sverige.

*Du skall vara svensk medborgare från at du var född.

*Du skall uppvisa en familjehistoria som sträcker sig två generationer tillbaks i tiden här i Sverige utan inblandning av andra nationaliteter eller andra raser. Det innebär att du, din mamma, din pappa, din mormor, din morfar, din farmor och din farfar skall vara födda i Sverige.

*Du skall ha svenska som modersmål.

*Du skall vara en del av kulturen och bruka den svenska kulturen i första hand.

Mina frågor är:

1. Hur stor del av Sveriges befolkning är etniska svenskar enligt min definition?

2. Är du etnisk svensk?

3. Vilken betydelse har etnisk svensk för dig?

Mitt svar är:
1. Vet ej men jag hoppas någon annan på flashback besitter kunskapen att kunna finna informationen.

2. Ja.

3. Ett homogent samhälle har bevisligen många fördelar.
2009-10-13, 14:46
Bannlyst
Snacka om att ödsla krut på döda höns!
2009-10-13, 14:52
Medlem
plackerss avatar
[quote=Mikael.Jansson]En fråga som förargat många stora tänkare inom det pro-islamistiska Sverige är hur man definierar en etnisk Svensk. Det finns idag ingen enhetlig definition av begreppet vilket kan för vissa vara förvirrande. Till exempel http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar

Min definition av etniska svenskar är och det är den vi skall använda oss i denna tråd:

*Du skall uppvisa en familjehistoria som sträcker sig två generationer tillbaks i tiden här i Sverige utan inblandning av andra nationaliteter eller andra raser. Det innebär att du, din mamma, din pappa, din mormor, din morfar, din farmor och din farfar skall vara födda i Sverige.

Mina frågor är:

Mitt svar är:

En alldeles omöjlig fråga att besvara då defenitionen inte är särskilt bra.

Exemelvis gör den flesta samer till svenskar men inga finlandsvenskar blir svenskar.

Varför ska vi använda 1921 års gräns som etnisk defenition?
2009-10-13, 15:05
Medlem
Jotuns avatar
[quote=plackers]
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.Jansson
En fråga som förargat många stora tänkare inom det pro-islamistiska Sverige är hur man definierar en etnisk Svensk. Det finns idag ingen enhetlig definition av begreppet vilket kan för vissa vara förvirrande. Till exempel http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar

Mina frågor är:

Mitt svar är:

En alldeles omöjlig fråga att besvara då defenitionen inte är särskilt bra.

Exemelvis gör den flesta samer till svenskar men inga finlandsvenskar blir svenskar.

Varför ska vi använda 1921 års gräns som etnisk defenition?

Nja, samerna blir väl knappast svenskar enligt den definitionen då de är av annan ras. Fast visst brister det, ett gäng afrikaner som ynglat av sig de första de gjorde på svensk mark, vars negerungar i sin tur ynglat av sig med andra negrer födda i Sverige osv osv. Enligt Mikael Jansson räknas då en kolsvart liten negerunge till slut ändå som svensk. Så kanske det är, är väl lite skitsamma då jag endast lägger tyngd på rasens betydelse. Men känns inte så mysigt att bli beblandad med negrer när man kallar sig svensk.
Senast redigerad av Jotun 2009-10-13 kl. 15:09.
2009-10-13, 15:33
Medlem
Det är ganska svårt att säga exakt hur många i Sverige som faktiskt är etniska svenskar, men man kan väl i alla fall säga att siffran inte övergår 7,5 miljoner. Wikipedia säger strax under 8 miljoner, men då räknas förmodligen finländarna och några rasbastarder in.
2009-10-13, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NordicGirl
Det är ganska svårt att säga exakt hur många i Sverige som faktiskt är etniska svenskar, men man kan väl i alla fall säga att siffran inte övergår 7,5 miljoner. Wikipedia säger strax under 8 miljoner, men då räknas förmodligen finländarna och några rasbastarder in.

Uppenbarligen så har du inte läst min beskrivning!!! GÖR OM!!! GÖR RÄTT!!!
2009-10-13, 15:41
Medlem
plackerss avatar
[quote=Jotun]
Citat:
Ursprungligen postat av plackers

Nja, samerna blir väl knappast svenskar enligt den definitionen då de är av annan ras. Fast visst brister det, ett gäng afrikaner som ynglat av sig de första de gjorde på svensk mark, vars negerungar i sin tur ynglat av sig med andra negrer födda i Sverige osv osv. Enligt Mikael Jansson räknas då en kolsvart liten negerunge till slut ändå som svensk. Så kanske det är, är väl lite skitsamma då jag endast lägger tyngd på rasens betydelse. Men känns inte så mysigt att bli beblandad med negrer när man kallar sig svensk.

det har vi delade menigar om, men inte rätt ställe att debatera det.

http://www.vof.se/folkvett/19992slutreplik
2009-10-13, 16:12
Medlem
503s avatar
Tror redan det finns trådar om detta.
Men oavsett så är trådstarten undermålig; detta är ett diskussionsforum, inte en plats för postning av frågeformulär.

låser
/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in