2009-10-13, 08:02
Medlem
redruM-Murders avatar
is supportar vek under match ut en banderoll med texten " Free Dawait inprisoned in Eritrea since 2001 "

Fr detta har nu klubben lagts att betala bter p 10.000 kr

Detta har nu vckt debatt, inte minst p tidningen expressen dr Chefredaktr Thomas Mattsson och Erik Erfors Sger fljande:

Citat:
"Ja, budskapet r onekligen fruktansvrt ansttligt och starkt politiskt provocerande. I diktaturens Eritrea."

Samt

Citat:
"Galenskap att IS ska straffas"

Expressen har ven tagit sig att betala bterna i klubbens stlle.

Galenskap? Varfr det? jag tycker styrelsen gjorde rtt som straffade klubben d fotboll och politik inte hr ihop.

Fr ordet vidare!

2009-10-13, 08:08
Medlem
DanteAlighieris avatar
Sport har ju ganska ofta varit en arena att uttrycka politiska angelgenheter p.
2009-10-13, 08:10
Medlem
redruM-Murders avatar
Ja det r sant, men jag tycker fort. inte politik och sport ver huvudtaget har med varandra att gra.
2009-10-13, 08:30
Medlem
yggdrasils avatar
SvFF har det inskrivet i sina regler att det inte fr frkomma ngra politiska budskap i samband med matcher. Assyriska har vl blivit btfllt fr det. Tror nt damlag ocks kt p bter vid nt tillflle. S varfr ska IS klara sig?
2009-10-13, 08:31
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redruM-Murder
Ja det r sant, men jag tycker fort. inte politik och sport ver huvudtaget har med varandra att gra.

Det kan jag hlla med om. IS bestmmer vl dessutom sjlva vad som ska finnas p arenan i form av banderoller och dylikt.
2009-10-13, 08:53
Medlem
padrons avatar
Bra att SvFF r konsekventa fr en gng skull och inte ens tillter politiskt korrekta manifestationer.
2009-10-13, 09:01
Medlem
evolutes avatar
Har SVFF bestraffat de lag vars supportrar visat upp banderoller som attackerat "huliganlagen"? Det om ngot r vl en politisk handling.
2009-10-13, 09:29
Medlem
Brullas avatar
Rknas ACAB till politiska budskap?
2009-10-13, 10:34
Medlem
SweTechs avatar
Jag ser inte vad detta har med fotboll att gra.
Diskuterar ni supporters s finns det en trd fr det, diskuterar ni allsvenskan s finns det en trd fr det och vill ni diskutera det politiska i en demonstration s finns det andra forum n fotboll som r lmpligare.

Trd lst.
//Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in