2009-10-13, 03:04
Medlem
oNesteruds avatar
Tja!
Letar efter en färdig addon som låter mig ha flera små sökrutor i bokmärkesfältet i Firefox. Jag vill inte använda den inbyggda sökrutan eftersom jag vill ha flera sökrutor till olika torrentsidor bredvid varandra. Är det nån här som känner till något liknande?
2009-10-13, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oNesterud
Tja!
Letar efter en färdig addon som låter mig ha flera små sökrutor i bokmärkesfältet i Firefox. Jag vill inte använda den inbyggda sökrutan eftersom jag vill ha flera sökrutor till olika torrentsidor bredvid varandra. Är det nån här som känner till något liknande?
Vet inte om jag tolkat dig rätt. Du vill ha en hel massa sökrutor (fast placerade ovanför flikarna) liknande den uppe till höger i FF, fast som skall söka på dina privata sajter där du redan är inloggad?
2009-10-13, 03:13
Medlem
oNesteruds avatar
Precis! Eftersom jag har mina inlogg sparade behöver jag inte gå logga in varje gång, och därför endast ha deras sökfunktioner ovanför flikarna. Vet du något sådant plugin?
edit: alternativt, vet du hur man gör egna?
2009-10-13, 03:15
Medlem
Flärps avatar
Varför inte bara lägga till alla torrentsidor som startsida så att de öppnas direkt när du startar Firefox? Sedan bara välja flik och söka, men det kanske blir för många tryck?

Jag tvivlar starkt på att något sådant plugin existerar.
2009-10-13, 03:18
Medlem
oNesteruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Varför inte bara lägga till alla torrentsidor som startsida så att de öppnas direkt när du startar Firefox? Sedan bara välja flik och söka, men det kanske blir för många tryck?

Jag tvivlar starkt på att något sådant plugin existerar.
Jo, det funkar ju, men skulle vara oerhört smidigt att ha flera sökrutor som alltid syns, så jag slipper gå till startsidan för att söka.
Det finns sjukt mycket tillägg om man kollar på mozillas hemsida, något matchande borde det ju finnas!

Den här ska tydligen göra egna sökrutor som man kan placera ut, men den verkar inte vara kompatibel med 3.5: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/6545
Senast redigerad av oNesterud 2009-10-13 kl. 03:21.
2009-10-13, 03:21
Medlem
Tror inte det finns, men ska forska närmare.

Jag förstår hur TS tänker. Fast ännu smidigaste vore ju om man kunde lägga in så att sökmotorn uppe till höger sökte på alla ens egna torrent-sajter samtidigt och presenterade sökresultatena på nåt vis, ungefär som www.nfoogle.com . Sitter och kikar, sett att det går få den att söka på vilken sida som helst (iaf verkar det så) men frågan är om man kan få den likt en meta-sökmotor att söka på alla simultant.
2009-10-13, 03:29
Medlem
oNesteruds avatar
håller på att tweaka dden där som jag länkade nyss.. står att det ska funka om man ändrar versionen i en fil i tillägget. Återkommer när jag är klar.
2009-10-13, 04:13
Medlem
Hittade en addon som tex automatiskt söker på de sajter du väljer att lägga in, verkar fungera även på torrentsajter/forum osv, de mesta som har ett sökfält.

Installerade och öpppnade några sidor som jag visste hade sökfält, högerklickar sedan inuti respektive sökfält och väljer "Lägg till som privatsökmotor" då hamnar den i en sökgrupp som kallas "annat", så när jag väljer att söka med den sökgruppen öppnas automatiskt de sidor jag valt skulle finnas i den gruppen som separata flikar med sökresultatena presenterade. Så vill man går det ha en grupp enbart för tex Torrent, en annan för nyhetssidor osv.

Du får alltså inte en massa sökrutor som är knutna till specifika sidor, utan istället en enda (den inbyggda uppe till höger i FF) som du kan nyttja till att söka på valfria sidor.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/552
Senast redigerad av pc4life 2009-10-13 kl. 04:15.
2009-10-13, 04:23
Medlem
oNesteruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Hittade en addon som tex automatiskt söker på de sajter du väljer att lägga in, verkar fungera även på torrentsajter/forum osv, de mesta som har ett sökfält.

Installerade och öpppnade några sidor som jag visste hade sökfält, högerklickar sedan inuti respektive sökfält och väljer "Lägg till som privatsökmotor" då hamnar den i en sökgrupp som kallas "annat", så när jag väljer att söka med den sökgruppen öppnas automatiskt de sidor jag valt skulle finnas i den gruppen som separata flikar med sökresultatena presenterade. Så vill man går det ha en grupp enbart för tex Torrent, en annan för nyhetssidor osv.

Du får alltså inte en massa sökrutor som är knutna till specifika sidor, utan istället en enda (den inbyggda uppe till höger i FF) som du kan nyttja till att söka på valfria sidor.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/552
Tack för länken! Är dock inte riktigt tillfredsställd. Jag har hellre flera sökrutor där var och en är knuten till specifika sökrutor. Kommer att fortsätta leta.
Btw, Toolbar Thinger, som jag försökte tweaka, fungerar inte längre. Den är för gammal. Nu måste jag sova. Ska uppdatera tråden imorgon när jag har hittat något bättre.
2009-10-13, 07:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Den officiella tråden -> https://www.flashback.org/showthread.php?t=966706

Tipstråden -> https://www.flashback.org/showthread.php?t=754355

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in