Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-13, 00:12
Bannlyst
Tja!

Eftersom FB's ledstjärna är yttrandefrihet till alla så tycker jag att en ny Super Regel bör införas.

Ni borde helt enkelt stänga av alla individer som försöker motarbeta yttrandefriheten. Dessa censurförespråkare bör åka ut med huvudet före tycker jag just nu.

Det är en Super viktig punkt här på Flashback, så det borde finnas en regel som minst resulterar i en varning om någon vill censurera fullt legalt innehåll på forumet.

Vad tycker ni övriga om detta då?
2009-10-13, 00:13
Medlem
Orzions avatar
Du vill censurera de som inte vill ha ytrandesfrihet i ytrandesfrihetens namn
2009-10-13, 00:16
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WankingVagina
Tja!

Eftersom FB's ledstjärna är yttrandefrihet till alla så tycker jag att en ny Super Regel bör införas.

Ni borde helt enkelt stänga av alla individer som försöker motarbeta yttrandefriheten. Dessa censurförespråkare bör åka ut med huvudet före tycker jag just nu.

Det är en Super viktig punkt här på Flashback, så det borde finnas en regel som minst resulterar i en varning om någon vill censurera fullt legalt innehåll på forumet.

Vad tycker ni övriga om detta då?

Exakt därför ska man inte censurera censurivrarna, även dom har rätt att uttrycka sig för annars sätter vi inte yttrandefriheten först.
2009-10-13, 00:18
Medlem
Holger Meinss avatar
Att censurera censurivrarna känns lite som att skuta sig själv i foten. Ingen vill väl att flashback blir som familjeliv?
2009-10-13, 00:20
Medlem
spleendids avatar
Rent spontant får forumet gärna göra sig av med de svagsinta individer som inte förstår tjusningen med åsiktsfrihet. För det är precis vad de är. Har man inte vett nog att förstå värdet av den ocensurerade debatten så är man ej heller kapabel att föra en anständig diskussion. Ej förmögen att tillföra något.

Men sen slår det mig, ungefär som blixten ur åskmolnet - 1, 2, 3, var kom det ifrån? - att förespråkandet av censur även det är en åsikt, och så framstår ditt förslag ändock som ganska ogenomtänkt.

Edit: Sen slog det mig, som en påminnelse om stormen utanför, att var det inte WankingVagina jag diskuterade så förgäves med i musikforumet alldeles nyss, och så får jag ångra ytterligare ett inlägg.
Senast redigerad av spleendid 2009-10-13 kl. 00:25.
2009-10-13, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins
Att censurera censurivrarna känns lite som att skuta sig själv i foten. Ingen vill väl att flashback blir som familjeliv?

Nej precis så att genom censurera censurivrarna slipper vi framtida censur.
2009-10-13, 00:23
Avslutad
Citat:

Citat:
Ett jävla tjata om familjeliv.se. Jag tycker alla som tar det på tal borde bannas

Jag kan faktiskt leva med att det är rabalder och åsikts pajkastning fram och tillbaks, det är moderatorerna som jag tänker på.
2009-10-13, 00:25
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Tyvärr verkar en stor del av folket här vilja att det ska bli mer som familjeliv. Varför dom väljer att bli medlemmar här och försöka ändra på forumet istället för att direkt välja ett forum där yttrandefrihet inte existerar är dock en gåta. Att registrera sig här och sen bli upprörd till tårar över hur det ser ut känns inte så seriöst. Som om en heterosexuell skulle gå på bögklubb och försöka skjutsa ut bögarna istället för att välja ett vanligt ställe från början
2009-10-13, 00:26
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Nej precis så att genom censurera censurivrarna slipper vi framtida censur.

Ja förutom censur av censurivrarna då..

2009-10-13, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Ja förutom censur av censurivrarna då..

Ja, man får allt ta till censur som det yttersta vapnet för att bekämpa framtida censur.
2009-10-13, 00:28
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ja, man får allt ta till censur som det yttersta vapnet för att bekämpa framtida censur.

Du är den framtida censuren, förstår du inte det?

Du får nog ta och sluta förespråka censur i din egen tråd innan du uppmanar andra att göra det.
2009-10-13, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Du är den framtida censuren, förstår du inte det?

Du får nog ta och sluta förespråka censur i din egen tråd innan du uppmanar andra att göra det.

Det kan du inte veta så det så!

Jag tycker att du bör bli avstängd enligt:

0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden

Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning ifall uppgifterna inte kan styrkas. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.

Eftersom du kan ju inte veta huruvida jag kommer censurera censurivrare i framtiden, så det så!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in