2009-10-12, 20:29
Medlem
Skiftnyckels avatar
Farsan har köpt sig nån typ av mini-PC, typ Eee eller nåt där han har Windows XP. Gubben tyckte det var en bra idé att öka upplösningen för att få plats med mer på skärmen och har väl nu typ 2500x2000 eller nåt och ser följaktligen knappt ikonerna och nu kan han inte ändra tillbaka, jag har på telefon försökt genom att titta på min bildskärm guida honom igenom telefon men han verkar inte ha samma utseende på "Egenskaper för bildskärmen" som jag har. Tyvärr kan jag inte åka över till honom eftersom det är 40 mil bort.

Finns det nåt snabbkommando i XP för upplösning man kan använda? Finns det något annat enkelt man kan göra?
Citera
2009-10-12, 23:15
Medlem
Fattar inte hur han lyckats få till det på en sån skärm o ändå få bild men men..

Safe mode när han startar windows kanske funkar, gäller då att trycka F8 medans windows laddar.
Citera
2009-10-13, 07:43
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muzak
Fattar inte hur han lyckats få till det på en sån skärm o ändå få bild men men..

Safe mode när han startar windows kanske funkar, gäller då att trycka F8 medans windows laddar.

Nä jag fattar inte heller hur han lyckades, jag kan det inte på min.
Citera
2009-10-13, 08:58
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Nja! Prova att starta datorn i felsäkert läge via tryck på "F8" vid uppstarten.
Väl där (i menyn alltså!) så väljer ni alternativet för att starta med VGA-upplösning..

Då får ni standardupplösningen 640X400 och kan därmed ställa in rätt upplösning innan ni startar om datorn i vanligt windowsläge..
Citera
2009-10-13, 11:15
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Nja! Prova att starta datorn i felsäkert läge via tryck på "F8" vid uppstarten.
Väl där (i menyn alltså!) så väljer ni alternativet för att starta med VGA-upplösning..

Då får ni standardupplösningen 640X400 och kan därmed ställa in rätt upplösning innan ni startar om datorn i vanligt windowsläge..

Ska absolut prova detta. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in