Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-12, 15:18
Medlem
Jag har ett sjukt konstigt problem med min data som har dykt upp den senaste tiden.
Ska inleda med att säga att jag har helt inkopetent när de gäller datorer, så de behöver ni inte påpeka.
När jag klickar ner mina fönster på den där minusknappen så går det inte att klicka upp dem igen, går inte heller att få kontakt med volymkontrollen nätverksikonen eller någon av de andra ikonerna där nere.

Jag fattar inte vad som har hänt, men de är sjukt irriterande för att jag kan ju inte komma åt saker jag påbörjat på internet eller liknande efter att jag tillfälligt tryckt ner dem, eller överhuvudtaget inte komma åt vissa program eftersom de ligger i de nedersta fältet som jag inte kommer åt.

ska tillägga att allting ser ut som det ska de är bara det att de inte blr någon kontakt bara ett plångande ljud när jag klickar på nåt.

Tacksam för hjälp!
Citera
2009-10-12, 18:25
Medlem
StickyFingers avatar
Ehhh
Det är väl inte så enkelt att du bara klickat i Dölj Aktivitetsfältet automatisk?

Du hittar det i XP här:

Start /Inställningar/Aktivitetsfältet och Start-menyn... Dölj Aktivitetsfältet automatisk (ska inte vara ikryssad)
Citera
2009-10-12, 18:30
Medlem
Eyecandyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamseta
ska tillägga att allting ser ut som det ska de är bara det att de inte blr någon kontakt bara ett plångande ljud när jag klickar på nåt.

Tacksam för hjälp!

Tror inte att det är så enkelt tyvärr. "plångande" ljud brukar indikera något mer fel..

Kan du möjligtvis ta en screen shot och lägga upp?
Citera
2009-10-12, 18:36
Moderator
Psilosophers avatar
Du har Vista, eller hur? Dessutom lär en screenshot inte hjälpa, då allt ser ut som det ska... Jo, jag lider (ibland) av samma problem. Finns nån till tråd om det, som inte kom fram till nån lösning. En bug, helt enkelt...
Citera
2009-10-12, 19:33
Medlem
Eyecandyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du har Vista, eller hur? Dessutom lär en screenshot inte hjälpa, då allt ser ut som det ska... Jo, jag lider (ibland) av samma problem. Finns nån till tråd om det, som inte kom fram till nån lösning. En bug, helt enkelt...

Mjo, tänkte mest om han lyckas att gömma verktygsfältet..

Kan du använda tab att byta internet fönster?
Kan du komma åt dina internet fönster via "verktygshanteraren" (Eller vad den heter på svenska --> task manager) dom du kommer åt via "ctrl + alt + del)
Citera
2009-10-12, 22:59
Medlem
ja jag har windows vista. okej så de är en bugg i windos då? Jag var rädd att de var nåt virus som jag fått efter att jag installerat ett program jag laddat ner. Men de finns alltså ingen lösning? du som varit med om det själv, är det alltid så eller bara ibland? tack för all hjälp
Citera
2009-10-13, 11:03
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamseta
ja jag har windows vista. okej så de är en bugg i windos då? Jag var rädd att de var nåt virus som jag fått efter att jag installerat ett program jag laddat ner. Men de finns alltså ingen lösning? du som varit med om det själv, är det alltid så eller bara ibland? tack för all hjälp
För mig dök problemet upp för några månader sedan (haft burken ett par år), men det är inte konstant - kanske 1-2 inloggningar av 10, ungefär. Jag antar att det är en bug till följd av ngn uppdatering, annars hade jag väl haft problemet hela tiden? Virusprogram etc hjälper inte, så det bör inte vara virus. Kan eventuellt vara någon app som ställer till det. Ska installera om vid tillfälle, får se om det hjälper. Hörs/P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in