Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-12, 14:05
Medlem
Hej alla FB:are!

Mitt problem började med att datorn började pipa när ja startade den, två korta en lång signal o.s.v. Då va de grafikkortet som strulade jag fixade de så att jag kom in lite lägre än innan då ja inte kom fram alls. Men jag kommer inte fram till Windows utan den bara starta om hela tiden.
Jag är tvungen att starta datorn via boot menyn, någon som vet vad som kan vara orsaken till problemet?
Sen för ett tag sen så helt plötsligt stängdes datorn av, eller startade om när jag surfade....Är de grafikkortet som strular eller? Kylningen eller?

Jag har försökt söka mig fram till svaret men kommer inte fram till något därför vänder jag mig till er...
Senast redigerad av nr.one 2009-10-12 kl. 14:17.
Citera
2009-10-12, 16:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du får nog skriva ner lite mer detaljer om hårdvaran samt operativsystemet.

Vad säger eventloggen?
Citera
2009-10-12, 16:27
Medlem
Hade liknande problem med min laptop. Låter som kylningsproblem. Om den blir väldigt varm se till att inte hålla på med omstarter och liknande själv utan försök reparera den hårdvarumässigt. Jag gjorde misstaget att försöka ominstalera min som resultat att kraschen blev värre och att datorn bootade om oavbrutet vilket gjorde att moderkortet pajade av värmen. Hos firman jag lämnade in den på sa dom att den kunnat räddas om jag lämnat in den tidigare. Så ryck batteriet och lämna in den om den beter sig på det sättet.
Citera
2009-10-12, 16:46
Medlem
OP: Windows XP
Grafikkort: ASUS, Geforce.

Eventloggen? Hur kollar jag den?
Citera
2009-10-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktarn
Hade liknande problem med min laptop. Låter som kylningsproblem. Om den blir väldigt varm se till att inte hålla på med omstarter och liknande själv utan försök reparera den hårdvarumässigt. Jag gjorde misstaget att försöka ominstalera min som resultat att kraschen blev värre och att datorn bootade om oavbrutet vilket gjorde att moderkortet pajade av värmen. Hos firman jag lämnade in den på sa dom att den kunnat räddas om jag lämnat in den tidigare. Så ryck batteriet och lämna in den om den beter sig på det sättet.

Vad sa dem vid inlämningen att de va för fel da? Går de inte att fixa själv isf? De jag vill veta är vad de är för fel, om de verkligen är grafikkortet som blir överhettat, för jag tycker inte den känns så jätte varm...=/
Citera
2009-10-12, 17:52
Medlem
De sa att kylpastan vid processorn var för dålig. Antagligen hade de kunnat sätta in ny sådan tidigare. Nu verkar det som att processorn eller moderkortet tagit skada av värmen. Beroende på vad du har för dator kan det kanske vara värt att kolla om moderkortet är utbytbart. Så verkar det vara med en del av HP:s laptops bland annat.
Citera
2009-10-12, 17:56
Medlem
Citat:
De sa att kylpastan vid processorn var för dålig. Antagligen hade de kunnat sätta in ny sådan tidigare. Nu verkar det som att processorn eller moderkortet tagit skada av värmen. Beroende på vad du har för dator kan det kanske vara värt att kolla om moderkortet är utbytbart. Så verkar det vara med en del av HP:s laptops bland annat.

Jaha ok, jag har en stationär dator....så jag kan byta ut allt.
Citera
2009-10-12, 18:07
Medlem
Ok trodde du hade en bärbar dator. Då kanske det inte är kylproblem för dig. En burk måste ju vara fasligt dåligt byggd för att inte kunna hålla sig kyld.
Citera
2009-10-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ok trodde du hade en bärbar dator. Då kanske det inte är kylproblem för dig. En burk måste ju vara fasligt dåligt byggd för att inte kunna hålla sig kyld.

Ja, annars är de ju något som är fel..
Citera
2009-10-12, 18:19
Medlem
Japp. Jag rekomenderar också att köra diverse scandisk/defrag och liknande program och kanske prova en ominstallation av grafikkortet om det strulat. Om inget av det hjälper skulle jag testa ominstallation av hela operativsystemet.
Citera
2009-10-12, 18:20
Medlem
Någon som har stött på samma problem och som kan lösa problemet eller vet hur man kan göra för att fixa de??????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in