2009-10-12, 13:40
Medlem
Hej!

Jag har ett Tascam US-144 ljudkort som jag använder med USB. Jag har installerat senaste drivers och firmware och jag kan använda ljudkortet i Logic men ENDAST i logic! När jag lyssnar på musik i ex. itunes eller quicktime går ljudet ut från iMacens interna ljudkort. Mitt externa ljudkort visas EJ i ljud/midi-inställningar eller i 'Ljud'.

Har försökt ominstallera flera gånger men ingen skillnad. Jag har en iMac köpt i somras med Snow Leopard.

Någon som kan hjälpa mig?

Mvh Bahmut
Citera
2009-10-12, 13:52
Moderator
^Eazs avatar
När jag googlade så verkade det vara problem med OS X 10.6, drivers är inte klara.

Citat:
Right now, TASCAM hasn’t done the kind of extensive testing to determine whether an interface “works” in 10.6. We’ve installed them all and ran some audio through them, but we haven’t opened them all up in different hosts, sampling rates, etc.

That said, here is the current status for TASCAM interfaces:

Current Products:
US-122L, US-144, US-1641 – No audio output, device not recognized. Drivers in development, coming soon.
M-164UF – No audio output, device not recognized. Drivers in development, coming soon.
FW-1082, FW-1884, FW-1804 – Expected to be functional
IF-FW/DMmkII – Appears to be functional, uninstaller did not work, new drivers in development
Citera
2009-10-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Hej!

Jag har ett Tascam US-144 ljudkort som jag använder med USB. Jag har installerat senaste drivers och firmware och jag kan använda ljudkortet i Logic men ENDAST i logic! När jag lyssnar på musik i ex. itunes eller quicktime går ljudet ut från iMacens interna ljudkort. Mitt externa ljudkort visas EJ i ljud/midi-inställningar eller i 'Ljud'.

Har försökt ominstallera flera gånger men ingen skillnad. Jag har en iMac köpt i somras med Snow Leopard.

Någon som kan hjälpa mig?

Mvh Bahmut

Trodde inte man behövde installera någon drivrutin eller firmwire för Mac, men där ser man.
Jag hittade denna sida:
http://www.tascam.com/details;9,15,70,19.html#software

Är du säker på att du tagit de senaste firmwire och drivrutinerna?
Står på sidan att den klarar av 10.5, men ser inget 10.6 där..
Citera
2009-10-12, 15:40
Medlem
Jag har tankat "v. 1.13 driver for Mac OS X Snow Leopard" men däremot verkar det ju inte finnas firmware till 1.13 än. Får väll vänta och se om det kommer och om det gör någon skillnad.

Tack för svaret ^Eaz. Men drivers verkar ju vara klar, men kanske kommer någon uppdatering då.

Pulse82 tack för svaret.
Jag har tankat "v. 1.13 driver for Mac OS X Snow Leopard" men däremot verkar det ju inte finnas firmware till 1.13 än (endast till 1.12). Får väll vänta och se om det kommer och om det gör någon skillnad.

Och ja, verkar som att man behöver firmware och drivers till detta ljudkort. Kan dock säga (vet att du är anti mac) att ljudkortet inte funkade alls på min PC, den gjorde så att datorn kraschade stup i kvarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in