2009-10-12, 13:31
Medlem
Halloj!

Har ett litet störande problem med datorn.
Varje gång jag t.ex. spelat musik med windows media player och stänger av den för att kanske senare spela upp någonting igen så får jag upp ett felmeddelande;

"Det går inte att spela upp filen på grund av ett problem med ljudenheten. Det finns eventuellt inte någon ljudenhet installerad på datorn, ljudenheten används kanske av ett annat program, eller också fungerar inte enheten som den ska."

Det konstiga är att windows byter tema i samband med detta?

Jag måste då starta om datorn för att ljudet ska fungera igen.

När datorn då startar får jag även ett felmeddelande som är följande:

«Generic Host Process for Win32 Services has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.»

Jag använder Windows XP 32-bit, SP3

Finns det någon som har/haft samma problem eller vet en eventuell lösning på detta problem ?

Tack på förhand!
Citera
2009-10-12, 15:18
Medlem
En vild gissning på malware.
Citera
2009-10-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
En vild gissning på malware.

Jag har kört en grundlig scan med Malwarebytes, Anti-Malware.
Hittar inga fel där eller något som ser suspekt ut.

Tips på andra program man kan testa ?
Citera
2009-10-12, 16:17
Medlem
Frågan är om det är värt tiden att felsöka, ofta enklare och snabbare att installera om.

Fortfarande inte snävt/informativt nog för att kunna säga något specifikt. Utifrån vad vi vet kan man bara fortsätta gissa, typ nya drivrutiner. Fast ta en titt i loggboken samt enhetshanteraren. För att utesluta specifika mjukvaror som stör kan man prova en clean-boot och starta datorn med en sak i taget tills man eventuellt finner orsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in