2009-12-16, 19:23
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postal
Skulle vara kul om du kunde hänvisa till del läkare och psykologer som hävdar att det beror på inavel.
Även om det vore sant, tror du verkligen att någon skulle kunna tänka sig att forska på kopplingen mellan invandrares inavel och brottslighet? Uppsala rasbiologiska instution lades ner för ett rätt bra tag sedan.

On topic så tycker jag danska polisen verkar klara sig mycket bra utan några dialogpoliser.
Citera
2009-12-16, 19:29
Medlem
Problemet är att polisen tror att vänstern är där för att göra något annat än att skapa kravaller. Dialogpolisen funkar inte eftersom vänstern inte vill ha någon dialog, de vill bara ha sönder McDonald's skyltfönster. Jag är övertygad om att det är många som går hem besvikna från vänsterdemonstrationer när det inte har blivit kravaller!
Citera
2009-12-16, 20:42
Medlem
postals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Även om det vore sant, tror du verkligen att någon skulle kunna tänka sig att forska på kopplingen mellan invandrares inavel och brottslighet? .
Näe det är nog inte så populärt. Vad är din poäng?
Citera
2009-12-16, 21:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postal
Näe det är nog inte så populärt. Vad är din poäng?
Att du inte kommer att få någon källa och att snubben uppenbarligen är ute och cyklar.
Citera
2009-12-16, 22:22
Medlem
postals avatar
Citat:
Att du inte kommer att få någon källa och att snubben uppenbarligen är ute och cyklar.
Ja det var det jag ville visa.
Citera
2009-12-16, 22:40
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermobarisk
Konceptet med grisen är ju fel från början, eftersom deras uppgift är att tvinga folk att göra något som de inte vill, om nödvändigt med våld, t.o.m. dödligt sådant.

Så en gris som för en dialog med folk är egentligen en självmotsägelse, även om tanken som sådan kan verka god.

Errm, polisen tvingar inte personer till något alls om dessa personer inte från början handlar tvärt emot vad majoriteten av befolkningen eller iaf den klyftigare delen av befolkningen anser vara vettigt.
Citera
2009-12-16, 22:58
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:

Här har ni rapporten:

Farrington and Welsh (2007), Saving Children from a Life of Crime (Oxford University Press)

Det är en hel bok så jag vet inte om hela finns på nätet. Debattklimatet är väldigt annorlunda när det gäller invandring och kriminalitet i Danmark jämfört med Sverige. Studien är dock gjord i England.
Citera
2009-12-16, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Errm, polisen tvingar inte personer till något alls om dessa personer inte från början handlar tvärt emot vad majoriteten av befolkningen eller iaf den klyftigare delen av befolkningen anser vara vettigt.

Ja, jag är väldigt ointelligent.

Det är du som är lurad, lille gubben. Ingen har samtyckt till stat eller snutsvin, dessa är påtvingade folket.
Citera
2009-12-27, 20:24
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Här har ni rapporten:

Farrington and Welsh (2007), Saving Children from a Life of Crime (Oxford University Press)

Det är en hel bok så jag vet inte om hela finns på nätet. Debattklimatet är väldigt annorlunda när det gäller invandring och kriminalitet i Danmark jämfört med Sverige. Studien är dock gjord i England.
Några citat med sidhänvisning?

För jag kan ju citera hela internet som stöd åt mina argument...
Citera
2013-05-25, 11:57
Medlem
M Nordströms avatar
Har dialogpolisen haft någon preventiv motverkan mot upploppen i Husby mm
Citera
2013-05-25, 13:32
Medlem
Jag upplever definitivt att dialogpolisen har haft en lugnande verkan på mig.

Nu var jag visserligen ganska ung och onyanserad när de inte användes. Men jag minns tydligt att man såg polisen som någon anonym maskerad massa bakom sina sköldar.

Sedan de börjat ta av sig maskerna, lämna sköldarna hemma och faktiskt börjat småprata i lugnare situationer har det blivit betydligt svårare för mig att hata dem.

Iaf jag blir väldigt osugen på att skada en människa som jag minuterna innan hört säga att han mycket hellre hade varit hemma med sig familj eller själv demonstrerat mot främlingsfientlighet.

Senast under SDL i Malmö upplevde jag detta, Jag minns snuten i kravallutrustning och mask som dängde till mig i ryggen med en batong och sparkade en polare i magen. Men jag minns också väldigt tydligt linjepolisen som hade en längre dialog med mig om farorna med fascistiska grupperingar.

Dialogpoliserna och polisens nya, mjukare linje gör polisen mänskligare och med mänsklighet följer mindre våld.

Resultaten är ju också lätta att verifiera. Våldet i konfrontationer mellan vänstern och polisen har ju kraftigt minskat.
Citera
2026-05-22, 09:10
Medlem
Riksreptilens avatar
Dags att damma av tråden då jag såg på SVT Morgonstudion en sådan i fin egen väst bli intervjuad om den rätt nybildade autonoma extremvänstergruppen Shut down NATO som planerar att demonstrera utanför mötet i Helsingborg senare idag.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/demonstranter-i-helsingborg-vill-stoppa-nato-maste-agera

" Demonstrationen är en av flera under fredagen. Bland annat kommer det hållas en demonstration på Stortorget och ytterligare en i Stadsparken.

– Det är inte vardagsmat för oss att hantera så många, säger Fredrik Brokopp."

Vi får se om det är fler palestinska flaggor eller dialogpoliser senare idag i det fina vädret.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in