2009-10-12, 01:01
Medlem
fittjas avatar
Undrar om det fortfarande går eller är det förbjudet på alla caféer?
Om inte vill jag gärna ha tips på cafén där man får röka, i Stockholm

EDIT: inte uteservering.
Citera
2009-10-12, 01:04
Bannlyst
Vad är vitsen med att röka på ett café? Förstår du hur det hade sett ut där inne? Ett rökfyllt moln skapat av idioter som ännu inte kommit på hur dom snabbt skall ta livet av sig och väljer istället den sega vägen - samtidigt som dom gnäller över sin ekonomiska stress pga pengabrist. Det är underbart att se, feta whitetrash människor, nu för tiden vill ni även ha sympati har jag hört?
Citera
2009-10-12, 01:04
Medlem
fittjas avatar
HAHAHA, tack för att du gjorde min dag iallafall!
Citera
2009-10-12, 01:11
Medlem
Herr_Oins avatar
Det är inte tillåtet för fem öre, men det finns ibland särskilda rökrum där man dock inte får dricka sitt kaffe utan bara röka, exempelvis "Storken" eller vad det nu heter i Uppsala är väldigt klassiskt inrett och har ett rökrum så man får ändå lite nostalgivibbar där.
Citera
2009-10-12, 01:12
Medlem
fittjas avatar
Alright, tack för svaret, får åka till Paris istället!
Citera
2009-10-12, 01:38
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittja
Alright, tack för svaret, får åka till Paris istället!
ska du åka till paris för att få gå på café och röka samtidigt?
Citera
2009-10-12, 01:49
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
ska du åka till paris för att få gå på café och röka samtidigt?
På den punkten räcker det faktiskt att ta färjan till Polen, men jag förstår charmen med kaffe och cigg på kafé och strävan efter att få uppleva detta. Men att ta sig till Paris är lite overkill.
Citera
2009-10-12, 02:57
Medlem
Det har varit rökförbud i Frankrike i några år nu. Myser lite åt människor som inte är uppdaterade för fem öre

Citera
2009-10-12, 03:33
Medlem
Pompe de velos avatar
Prova Danmark. Rökförbud i lokaler över ett visst antal kvadratmeter (någon som vet exakt?) vilket gör att det är fritt fram på mindre ställen, och ställen där dom inte bryr sig.

Var faktiskt i Köpenhamn natten mot dagen då förbudet trädde i kraft. Satt på Burger King efter 12 och kände mig jävligt olaglig.

Ja det finns som sagt ställen med rökrum, till exempel Pierrot på Götgatan. Jävligt vidrigt där inne dock, en liten städskrubb med en bänk och blåtonade lampor. Fönster ut mot gatan så man ser ut som en chimpans på den där djurparken i norrköping när man sitter där och drar.
Senast redigerad av Pompe de velo 2009-10-12 kl. 03:36.
Citera
2009-10-12, 04:10
Medlem
fittjas avatar
Haha, tror fan jag antingen kör uteservering eller skiter i det charmiga med cigg + varm dryck när man möter en person för första gången
Citera
2009-10-12, 11:20
Medlem
bluemoons avatar
haha så det enda du är ute efter är att få ett ligg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in