2009-10-11, 17:31
Medlem
Jahapp, efter den här helgens behandling av mig skulle jag behöva en riktigt fin, lättlagad middag ikväll. Sverige förlorade och bakisångesten ligger ganska tät i lägenheten så tänkte höra med er om ni har några bra recept eller tips på vad ja ska äta ikväll.

Kriterierna är att det gärna får vara lättlagat och billigt. Gärna med ingredienser som de flesta har hemma. Vad ska det drickas till?
2009-10-11, 17:41
Medlem
Bloodhounds avatar
En standardbakismat är "kyckling-klet".

Tärna och stek kyckling, krydda med vad du gillar. Exempel är grönpeppar, franska örter, curry, persilja-chili-vitlök osv. Vräk i creme fräsh efter behag och rör runt. Servera med spaghetti. Om man vill vara väldigt tjock kan man steka lite bacon först, och steka kycklingen i stekflottet. Baconen drar man i sist.

Pasta carbonara är också en bakis-klassiker.
2009-10-11, 17:45
Bannlyst
Har ett bra recept:

1) Gå till telefonen.

2) Lyft luren.

3) Beställ en oxfilepizza med bearneaissås.

4) Vänta.

5) *Pling plong*

6) Ey mannen her er din pizza det blirr 80 kronnor tack. Smacklig molltid!!

7) *Mums* *Smask* *Slurp* *Dreggel* *Raaap*
2009-10-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerfetto
Har ett bra recept:

1) Gå till telefonen.

2) Lyft luren.

3) Beställ en oxfilepizza med bearneaissås.

4) Vänta.

5) *Pling plong*

6) Ey mannen her er din pizza det blirr 80 kronnor tack. Smacklig molltid!!

7) *Mums* *Smask* *Slurp* *Dreggel* *Raaap*

dö av galna kosjukan 10 år senare, doh!
2009-10-11, 18:03
Medlem
Sun-beams avatar
äggmacka?
2009-10-11, 18:09
Medlem
Herr Horberts avatar
Annanasflamberad gädda är en riktig höjdare.
2009-10-11, 20:39
Medlem
meepers avatar
Spaghetti Carbonara (som någon redan nämnt) uppfyller för mig alla kriterier för dagen-efter-mat. Det är lättlagat, salt och ganska fett. Att ingredienserna är enkla och billiga ser jag mer som en bonus, likaså att de ofta finns hemma.

Generellt sett föredrar jag emellertid att gå ut och äta en bättre brunch på stan. Då får man god mat utan att behöva laga något alls, och dessutom kommer man ut en stund. Att sitta ned och läsa tidningen framför en tallrik med knaprigt bacon, äggröra, lite kött och annat gott är sällan fel.
2009-10-11, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Horbert
Annanasflamberad gädda är en riktig höjdare.

Ja, och TS har nog säkert en gädda som ligger och skräpar i kylen
2009-10-12, 00:15
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jennahaze
Jahapp, efter den här helgens behandling av mig skulle jag behöva en riktigt fin, lättlagad middag ikväll. Sverige förlorade och bakisångesten ligger ganska tät i lägenheten så tänkte höra med er om ni har några bra recept eller tips på vad ja ska äta ikväll.

Kriterierna är att det gärna får vara lättlagat och billigt. Gärna med ingredienser som de flesta har hemma. Vad ska det drickas till?

Bara för att man är bakis och behöver ett menyförslag så måste man inte starta en ny tråd, den här hade varit helt OK https://www.flashback.org/showthread.php?t=408159

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in