Jahapp, efter den här helgens behandling av mig skulle jag behöva en riktigt fin, lättlagad middag ikväll. Sverige förlorade och bakisångesten ligger ganska tät i lägenheten så tänkte höra med er om ni har några bra recept eller tips på vad ja ska äta ikväll.
Kriterierna är att det gärna får vara lättlagat och billigt. Gärna med ingredienser som de flesta har hemma. Vad ska det drickas till?
Tärna och stek kyckling, krydda med vad du gillar. Exempel är grönpeppar, franska örter, curry, persilja-chili-vitlök osv. Vräk i creme fräsh efter behag och rör runt. Servera med spaghetti. Om man vill vara väldigt tjock kan man steka lite bacon först, och steka kycklingen i stekflottet. Baconen drar man i sist.
Spaghetti Carbonara (som någon redan nämnt) uppfyller för mig alla kriterier för dagen-efter-mat. Det är lättlagat, salt och ganska fett. Att ingredienserna är enkla och billiga ser jag mer som en bonus, likaså att de ofta finns hemma.
Generellt sett föredrar jag emellertid att gå ut och äta en bättre brunch på stan. Då får man god mat utan att behöva laga något alls, och dessutom kommer man ut en stund. Att sitta ned och läsa tidningen framför en tallrik med knaprigt bacon, äggröra, lite kött och annat gott är sällan fel.
Jahapp, efter den här helgens behandling av mig skulle jag behöva en riktigt fin, lättlagad middag ikväll. Sverige förlorade och bakisångesten ligger ganska tät i lägenheten så tänkte höra med er om ni har några bra recept eller tips på vad ja ska äta ikväll.
Kriterierna är att det gärna får vara lättlagat och billigt. Gärna med ingredienser som de flesta har hemma. Vad ska det drickas till?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!