Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-11, 16:36
  #1
Avstängd
Stötte på detta ordet när jag läste om Janet Jackson på wiki. Vad har ordet för innebörd?
Citera
2009-10-11, 16:37
  #2
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotteGripen
Stötte på detta ordet när jag läste om Janet Jackson på wiki. Vad har ordet för innebörd?
hel ylle tjejer. En tjej klädd helt i ylle?
Citera
2009-10-11, 16:44
  #3
Medlem
supermassives avatar
Är det inte när man är schysst eller bra på något sätt?
Citera
2009-10-11, 16:49
  #4
Medlem
Disortions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Är det inte när man är schysst eller bra på något sätt?

Jo, typ. När man är bra på alla sätt.
Citera
2009-10-11, 16:50
  #5
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disortion
Jo, typ. När man är bra på alla sätt.
Och iklädd bara yllekläder
Citera
2009-10-11, 16:57
  #6
Medlem
TTKs avatar
Är det inte på något sätt synonymt med "svärmorsdröm". Alltså inget utsvävande leverne och promiskuitet utan en lite konservativare tjej med fötterna på jorden som åsyftas med talesättet?

Ungefär en tjej som nöjer sig med att gå omkring i ordentliga hederliga yllekläder och inte behöver sväva ut i excentriteter som silke, nylon, latex, läder och allt vad det finns
Citera
2009-10-11, 17:05
  #7
Medlem
Fear_Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Är det inte på något sätt synonymt med "svärmorsdröm". Alltså inget utsvävande leverne och promiskuitet utan en lite konservativare tjej med fötterna på jorden som åsyftas med talesättet?

Ungefär en tjej som nöjer sig med att gå omkring i ordentliga hederliga yllekläder och inte behöver sväva ut i excentriteter som silke, nylon, latex, läder och allt vad det finns

Japp precis! bra på alla sätt har inte med saken att göra
Citera
2009-10-11, 17:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZzi
Och iklädd bara yllekläder

Wow.. Andra gången i samma tråd, du lyckas verkligen bra.
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Är det inte på något sätt synonymt med "svärmorsdröm". Alltså inget utsvävande leverne och promiskuitet utan en lite konservativare tjej med fötterna på jorden som åsyftas med talesättet?

Ungefär en tjej som nöjer sig med att gå omkring i ordentliga hederliga yllekläder och inte behöver sväva ut i excentriteter som silke, nylon, latex, läder och allt vad det finns

Jo det tror jag stämmer.
Citera
2017-09-10, 12:43
  #9
Medlem
Pnizs avatar
Som jag har förstått det så kan det väl också vara lite godtrogen också när man är "helylle". Man är snäll, skulle inte göra en fluga förnär och tror att människor är snälla och hederliga och inte skulle försöka luras.

EDIT: Varför i h-vete fick jag upp denna tråd i "Aktuella ämnen"? Ser ju nu att jag necropostat nått jävulskt. My bad.
Citera
2017-09-10, 12:49
  #10
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotteGripen
Stötte på detta ordet när jag läste om Janet Jackson på wiki. Vad har ordet för innebörd?

Helylletjej = Go' och glad tjej med gott omdöme och sunda värderingar.
Citera
2017-09-12, 16:35
  #11
Medlem
Det finns även Halvylle = blandning mellan ull och bomull, inte lika präktigt, gediget, rejält och värmande som helylle.
Citera
2017-09-12, 19:39
  #12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotteGripen
Stötte på detta ordet när jag läste om Janet Jackson på wiki. Vad har ordet för innebörd?

Synonymer är präktig och pålitlig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback