• 3
  • 4
2009-10-11, 14:12
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKlown
Nån får starta Flashigback snart känns det som.
Denna funktion skulle undergräva ditt förslag Förslag: Restriktioner av Pm

PM funktionen fungerar bra, dessutom finns alternativet med i snabblistan när man klickar på ett nick i en tråd "Skicka PM till nick" Pop-up får man direkt när man klickar på någon länk eller uppdaterar sidan.

Finns ingen anledning till dubbla privata meddelandesystem på ett öppet diskussionsforum.

Funktionen inbjuder till regelbrott, som typ narkotikahandel osv.

Kör man med flera flikar så är det inga problem att hålla igång en PM-konversation samtidigt som man diskuterar i en tråd.
Citera
2009-10-11, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Kanske har det tagits upp, men vore det inte himlans praktiskt att ha en funktion liknande PM-funktionen, men med skillnaden att man kan diskutera i realtid med en användare, dvs att man genom att klicka på ett användarnamn får upp en popup eller liknande där man kan skicka och svara på meddelanden i realtid. Lite som en chatt där inga meddelanden sparas i databasen.

Det kan vara sent på kvällen, men jag skulle iallafall i just detta nu kunna tycka att det vore en praktisk funktion.

Feedback?

Varför vill man chatta på ett diskussionsforum och varför skulle ett diskussionsforum tillhandahålla möjligheter för att folk vill chatta?

Varför inte starta ett chattforum och hålla till där i stället?

Jag tror inte att det skulle tillföra något vettigt alls för forumet.
Citera
2009-10-11, 18:07
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tycker att den funktionen skulle göra Flashback forum mer åt communityhållet och det sätter jag stenhårt emot. Jag har svårt att förstå poängen med det hela då det inte tar särskilt långt tid att använda Pmfunktionen, det är dessutom inte ens jobbigt.

Håller med. Främjar inte den öppna diskussionen öht och vore helt åt helvete att lägga resurser på när det finns gott om problem att rätta till i forumet.
Citera
2009-10-11, 18:19
Medlem
Låter lite bra, svårt dock, lätt att misslyckas, och IRC är ett bra alternativ där du även kan skicka PM at an instant.
Citera
2009-10-11, 18:39
Medlem
TheKlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Denna funktion skulle undergräva ditt förslag Förslag: Restriktioner av Pm

Japp skrev inte att jag tycker det är en skit ide pga den tråden.

Men det har kommit en del önskemål som bara hade gjort Flashback just mer flashig och community liknande. Vilket är urk.
Mindre community. Mer åsikter.

Hela iden med Flashback är väll en offentlig diskussion om ämnen som kanske inte är accepterat att ta på så många offentliga platser?
Det är inte direkt som att Flashback behövs pga att man inte får diskutera sånt via msn eller annan messanger. Så prova msn funkar jättebra.
Citera
2009-10-14, 00:58
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Personligen så ser jag inte så stor användningsområde på flashback för en sådan funktion och speciellt inte att lägga ner tid på att utveckla en ny lösning för två system som vi redan erbjuder.

Jag kan dock ta upp frågan i outlaw och se vad det får för respons.

Jag tog upp frågan som jag lovade men diskussionerna utmynnade i ett beslut om att detta inte är ett förslag som vi kommer gå vidare med.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in