Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-10, 17:31
Medlem
Gr0lschs avatar
Hej på er FB!

Har inte varit aktiv så länge på fb men tycker att det är ett ett fantastiskt roligt och intressant forum då allas röster blir hörda.

Dock så tycker jag att det saknas en hel del rent tekniskt.
Det jag efterlyser bättre översikt av trådar så att de blir mer lätlästa. Kanske kan mer webb 2.0 teknologi används. Ex. betygssättning av inlägg m.m. så att en tråd på 20 sidor kan kortas ner till 2-3, om man vill det, med de inlägg som folk röstat haft bäst relevans för ämnet. Det skulle även vara bra om man kunde få en bättre översikt på vilka inlägg om TS har svarat på vilket jag tycker är bland intressantaste läsningen.

Så är FB 2.0 på gång eller tycker ni på FB att det är bra som det är?
Citera
2009-10-10, 17:34
Medlem
kaxen82s avatar
Jag röstar på att det var ett dåligt förslag.

Folk kommer att ge full pott till sina egna inlägg ändå och då blir det inte rättvist.

Eller så kan du scrolla ner till mina inlägg, de är alltid läsvärda. Helt objektivt sätt, givetvis.
Citera
2009-10-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gr0lsch
Hej på er FB!

Har inte varit aktiv så länge på fb men tycker att det är ett ett fantastiskt roligt och intressant forum då allas röster blir hörda.

Det jag efterlyser bättre översikt av trådar så att de blir mer lätlästa. Kanske kan mer webb 2.0 teknologi används. Ex. betygssättning av inlägg m.m. så att en tråd på 20 sidor kan kortas ner till 2-3, om man vill det, med de inlägg som folk röstat haft bäst relevans för ämnet. Det skulle även vara bra om man kunde få en bättre översikt på vilka inlägg om TS har svarat på vilket jag tycker är bland intressantaste läsningen.

Och du tror, på fullaste allvar, att folk kommer rösta efter inläggets relevans gentemot ämnet?
Citera
2009-10-10, 17:42
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Hej på er FB!

Betygsättning av trådar och inlägg har diskuterats i ett otal trådar.
Just detta förslag är nog det absolut sämsta jag någonsin läst i denna forumdel.
Citera
2009-10-10, 17:43
Medlem
kaxen82s avatar
Kan se det framför mig. Långa välargumenterande inlägg som inte råkar falla betygssättaren i smaken (det vill säga "fel" åsikt) ger noll poäng. "Ta den i tvåan!"-inlägg ger full pott. Yes, blir verkligen relevant med omröstningar här på FB.
Citera
2009-10-10, 17:45
Medlem
charkovs avatar
Nä, flaschback är bra nog som det ser ut idag och behöver inte
några fler funktioner. Det finns många som inte ens begriper sig
på dom som redan finns. Röstning om den mest förlängda e-penisen
skull kanske kunna vara något l sf.
Senast redigerad av charkov 2009-10-10 kl. 17:50.
Citera
2009-10-10, 17:48
Medlem
AquaRegias avatar
Dessutom kan man redan betygsätta trådar i vissa forum.
Citera
2009-10-10, 17:50
Medlem
Alla inlägg ska få vara med

Ja, nästan alla.
Citera
2009-10-10, 17:56
Medlem
Davy.Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Och du tror, på fullaste allvar, att folk kommer rösta efter inläggets relevans gentemot ämnet?

Är det någon som överhuvudtaget tror att någon kommer rösta? Jag är iaf här för att diskutera, inte för att ge folk "poäng".

Jag är för förnyelse, och är aldrig emot modernisering, men isåfall är det inte nåt poängsystem jag vill ha.
Citera
2009-10-10, 18:00
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82
Kan se det framför mig. Långa välargumenterande inlägg som inte råkar falla betygssättaren i smaken (det vill säga "fel" åsikt) ger noll poäng. "Ta den i tvåan!"-inlägg ger full pott. Yes, blir verkligen relevant med omröstningar här på FB.
Det är så jag också kan tänka mig att det högst troligvis skulle bli. Vilket skulle förstöra en hel del.
Citera
2009-10-10, 18:03
Medlem
Gr0lschs avatar
Roande

Detta var ett par exempel som jag tror skulle kunna lyfta FB. Bara dessa exempel fungerar ju på resten av internet så varför inte här.

Naturligtvis skulle ett röstningssystem, rätt konstruerat, fungera alldeles utmärkt. Webb 2.0 utnyttjar något som heter kollektiv intelligens vilket i korthet är direktdemokrati.
Jag tror att FB har såpass många seriösa användare att ex ett röstningssystem inte skulle kunna sättas ur spel pga ett fåtal idioter som röstar emot dåliga inlägg på sin tråd etc. man ska ju inte kunna spama röstknappen.

men men... som jag ser nu så har detta redan diskuterat innan tänker inte lägga mer tid på det vill bara försvara mitt inlägg.
Citera
2009-10-10, 18:07
Medlem
BrB_DnDs avatar
Citat:
Ex. betygssättning av inlägg m.m. så att en tråd på 20 sidor kan kortas ner till 2-3, om man vill det, med de inlägg som folk röstat haft bäst relevans för ämnet.
Detta tycker jag är svårt att genomföra. Fungerar inte bra på andra forum enligt mig.
Citat:
Det skulle även vara bra om man kunde få en bättre översikt på vilka inlägg om TS har svarat på vilket jag tycker är bland intressantaste läsningen.
Denna punkt röstar jag för. Mitt vanliga problem om jag vill hänga på exempelvis relationsakuten är att bland dess 30sidor har TS skrivit 20 inlägg. Nu måste jag gå in på TS sida, och läsa inlägg för inlägg. Översikt saknas och det är tidsödande.
Om man kan få en funktion att läsa alla TS inlägg i ett ämne/alla ämnen som i en tråd skulle jag använda det mkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in