Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Varför skulle man vilja ha en korp? Är inte de väldigt snuskiga och fulla med bakterier och skit?
Enligt försvarets överlevnadshandbok måste man koka en kråka i minst 4 timmar innan man kan äta den p.g.a alla livsfarliga parasiter och bakterier.
Och för att vara lite on topic;
Min mor hade en lärare på högskolan som hittat en korpunge utan föräldrar och tagit hand om den. Den vägrade äta om inte gubben tuggade kattmat och matade den med munnen, som fåglar gör helt enkelt. Korpen blev stor och följde med lite överallt under okänd tidsperiod. En dag var det tydligen så att en flock vilda korpar landat på hans gård, och hans korp had helt enkelt följt med dom och aldrig mer kommit tillbaka.
När jag var liten hittade jag en kråkunge, tog hand om den hemma. Den fick kattmat den med. Allt gick fint...jag var hur glad som helst, och att fåglar skiter, skriker o.s.v var jag fullkommligt medveten om och hade inga problem med eftersom jag aldrig varit nån naiv jävla idiot som vill ha alla djur man ser på film "bara för att"...
Tyvärr dog den efter några månader. Tog med den under en vistelse hos min mormor, och hennes katt skrämde ihjäl den på natten när den var i sin bur. Är förbannad för det där än idag, när man är liten kan såna där saker verkligen krossa ens hjärta och vända hela världen upp och ner
Den fick en fin begravning.