2009-10-10, 12:01
Medlem
BarryHeros avatar
Läste detta i Aftonfittan nyss:

Citat:
Ännu större skillnad blir det om man tittar på tävlingsmatcher: Zlatan har gjort 14 mål på 32 matcher (0,44 i snitt) mot Larssons 26 mål på 64 matcher (0,41). För att inte tala om Johan Elmanders blott två mål på 21 tävlingsmatcher (0,09).
Han lär väl garanterat ha gjort mer än bara två mål i tävlingsmatcher? Han gjorde ju två mot Danmark 2007, han gjorde mål mot Spanien 2006, han lär ha gjort mål mot dussinnationer, mm.

Eller?
Citera
2009-10-10, 12:03
Medlem
Meanmachines avatar
Danmarksmålen räknades ej då matchen tillskrevs Sverige med 3-0. I SVFF:s historieböcker fick de dock stå kvar.
Citera
2009-10-10, 12:08
Medlem
BarryHeros avatar
Det beror alltså på hur man räknar. Tråkigt att tidningarna alltid ska räkna på det sättet som ger mest uppseendeväckande rubriker.

Vilket var hans fjärde kvalmål då? Någon som kommer ihåg det? Jag tror att han gjort många fler än så ändå. Han lär garanterat ha gjort några mål i någon San Marino-match eller liknande.
Citera
2009-10-10, 12:14
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Det beror alltså på hur man räknar. Tråkigt att tidningarna alltid ska räkna på det sättet som ger mest uppseendeväckande rubriker.

Vilket var hans fjärde kvalmål då? Någon som kommer ihåg det? Jag tror att han gjort många fler än så ändå. Han lär garanterat ha gjort några mål i någon San Marino-match eller liknande.

Så man ska inte hålla sig till sanningen? Matcher som tillskrivs någon med 3-0 blir alltid målskyttslös. Att SVFF inte använder den korrekta statistiken känns bara löjligt.
Citera
2009-10-10, 12:17
Medlem
Elmander gjorde väl mål mot Nordirland i kvalet till EM 2008? Annars kan jag bara komma på målet mot Spanien just nu i och med att Danmark-målen inte räknas med.
Citera
2009-10-10, 12:20
Medlem
Det där siffrorna stämmer ju inte. Kan på rak arm säga att Elmander gjorde mål mot Spanien och Nordirland i förra kvalet, om man inte räknar med de två mot Danmark. Han gjorde dessutom mål mot Malta hemma, -05 måste det bli.. Sverige vann med 5- eller 6-0.
Senast redigerad av rodeoturken 2009-10-10 kl. 12:22.
Citera
2009-10-10, 12:31
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Det där siffrorna stämmer ju inte. Kan på rak arm säga att Elmander gjorde mål mot Spanien och Nordirland i förra kvalet, om man inte räknar med de två mot Danmark. Han gjorde dessutom mål mot Malta hemma, -05 måste det bli.. Sverige vann med 5- eller 6-0.

Det stämmer, aftonbladet skrev ju dessutom att Danmak inte varit i ett mästeskap sedan 98 så man får inte lägga för mycket vikt vid deras siffror.
Citera
2009-10-10, 12:52
Medlem
Han gjorde mål mot Nordirland i något kval också.
Citera
2009-10-10, 14:24
Medlem
Tre mål får jag det till, förutom danmarksmatchen.

http://www.soccer-db.net/get_player.php?name=elmander
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in