2009-10-10, 09:23
Bannlyst
Hej,

Jag har problem med internet efter att ha krt recovery och fullstndig terstllning. Allt gr bra frutom internet som r trg s in i helvete.

Exempel:

You tube fungerar dligt trots att jag har laddat ner flashplayer 10. Dessutom kan man inte anvnda youtube samtidigt som man spelar spel p en sida som krver Java, d allt gr oerhrt trgt. Vad beror detta p och vad skall jag gra?

Sen har jag en frga till. Nr man terstllt datorn s visar det sig att man har massa jvla skitprogram som man inte har ngon nytta av explicit i alla fall, ssom sidpanelen och annat skit. Kan man ta bort dessa utan det pverkar datorns prestanda i vrigt och hur vet man vilka av dessa program som man kan ta bort och vilka man inte kan ta bort?
Citera
2009-10-10, 09:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera
2009-10-10, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem?

Sorry, Windows Vista home basic
Citera
2009-10-10, 09:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Oftast med en recovery r att man fr tillbaks massa skrpprogram och det r som du nmner, en massa skitprogram.

Hmtar hem Revo Uninstaller, se Google. Lgg in detta program och dr under avinstallerar bort allt ondigt. Rensar rent datorn med ngot vettigt stdprogram, te.x Abexo, se Google.

Du kan ven under services.msc tar bort alla ondiga tjnster som du inte anvnder. Sk p ntet efter namnet p denna tjnst, se vad denna tjnst utfr ngot.
Citera
2009-10-10, 09:54
Bannlyst
Citat:
Oftast med en recovery r att man fr tillbaks massa skrpprogram och det r som du nmner, en massa skitprogram.

Hmtar hem Revo Uninstaller, se Google. Lgg in detta program och dr under avinstallerar bort allt ondigt. Rensar rent datorn med ngot vettigt stdprogram, te.x Abexo, se Google.

Du kan ven under services.msc tar bort alla ondiga tjnster som du inte anvnder. Sk p ntet efter namnet p denna tjnst, se vad denna tjnst utfr ngot.

Ok lter bra. Tack som fan!

Men vad tror du om mitt internetproblem? Allt gr s jkla trgt ju
Citera
2009-10-10, 10:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Svrt att sga i detta lge.

Taskiga drivrutiner till ngon filkrock i samband med ominstallationen.

Leta upp ntverskortet via Everest och drefter in med frscha drivrutiner.
Se om detta kan hjlpa dig.
Citera
2009-10-11, 12:23
Bannlyst
Citat:
Svrt att sga i detta lge.

Taskiga drivrutiner till ngon filkrock i samband med ominstallationen.

Leta upp ntverskortet via Everest och drefter in med frscha drivrutiner.
Se om detta kan hjlpa dig.

Vad r Everest?

Har gjort ytterliggare en recovery och internet r helt vrdels. Problem bara att ppna internet eller kolla p Youtube d allt gr s sakta. Fattar inte vad problemet r. Detta har pgtt nu i 2 veckor. Com hem som jag har hade strre avbrott igr och jag misstnker kanske detta r problemet. Vad tror ni?
Citera
2009-10-11, 12:36
Medlem
Problemet r

Att nr du kr en recovery s fr du extremt mnga skit program installerad. Och mnga av dom r toolbars till diverse webb lsare. Dessutom s efter en recovery s brukar det oftast installeras ett antivirus program (ex Mcafee, Norton....etc) som inte r registrerat, och det kan f vilken internet anslutning som helst att fungera extremt trgt.

S> Avinstallera antivirus programmen som installeras efter en recovery.
Kolla> S att det inte r ett toolbar konflikt problem med din webblsare.
Sist>Se till att installera alla updateringar (vista ex SP2...mfl).
Citera
2009-10-11, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mobz
Att nr du kr en recovery s fr du extremt mnga skit program installerad. Och mnga av dom r toolbars till diverse webb lsare. Dessutom s efter en recovery s brukar det oftast installeras ett antivirus program (ex Mcafee, Norton....etc) som inte r registrerat, och det kan f vilken internet anslutning som helst att fungera extremt trgt.

S> Avinstallera antivirus programmen som installeras efter en recovery.
Kolla> S att det inte r ett toolbar konflikt problem med din webblsare.
Sist>Se till att installera alla updateringar (vista ex SP2...mfl).

Ja, jag ahr faktiskt tagit bort Norton m.m. Problemet finns kvar.

Hur menar du med toolbar och webblsaren??
Citera
2009-10-13, 23:05
Bannlyst
Jag har nu gtt och kpt en ny dator. Men mina internetproblem bestr. Vad r felet? Jag misstnker att Comhem r orsaken, vad tror ni?

Problemen r att det tar 100 r att ppna websidor och det gr inte att kolla p you tube och liknande utan problem
Citera
2009-10-14, 00:23
Medlem
Andreasvbs avatar
Testa byt DNS till 208.67.222.222
Ls mer hr, www.opendns.com

Testa ocks en annan webblsare, kanske bara fel med IE.

Fin "lsning" du hade p problemet, kpa ny dator.
Citera
2009-10-14, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Testa byt DNS till 208.67.222.222
Ls mer hr, www.opendns.com

Testa ocks en annan webblsare, kanske bara fel med IE.

Fin "lsning" du hade p problemet, kpa ny dator.

Ok, ska jag kolla upp, tack!

Jag kan ge ett expempel p ett problem jag fr i bland p you tube. Ibalnd kommer det upp en skylt i videon som sger; "Det gr inte att n servern. Frsk att lsa in sidan igen om ett par minuter."

Vad innebr detta egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in