• 1
  • 2
2009-10-12, 22:13
Medlem
Clintblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenellinor
Mmm, vet men de e ej så lätt när ens barn fyller år mitt i allt och allt redan är kört med typ allt i livet.
Jag är nog den nästa som börjar jobba på malmskillnadsgatan..............

Det förekommer privata låneforum på internet där det är privatpersoner som står för dom utlånde "medlena". Skulle dock vara lite försiktig med detta då man inte vet vem det är man lånar pengarna utav...

Prova att googla lr nåt på "Låneforum" lr liknande
Citera
2009-10-12, 23:13
Bannlyst
Förstår att det kan vara känsligt att inte kunna ge någon present till sina barn, men du skulle ju kunna ge bort (hemmagjorda) presentkort, så skjuter du utgifterna på framtiden.
Citera
2009-10-13, 14:37
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenellinor
Mmm, vet men de e ej så lätt när ens barn fyller år mitt i allt och allt redan är kört med typ allt i livet.
Jag är nog den nästa som börjar jobba på malmskillnadsgatan..............

Allt är aldrig kört. Boka ett möte med kommunens budget och skuldrådgivare, skaffa en budget, betala av skulder så slipper du förhoppningsvis hamna i denna situationen igen. Vill du inte kunna ge dina barn en bra start genom att lära dem hantera pengar? Barn gör som föräldrar gör, inte som de säger..

Menar inte att låta elak nu, försöker bara hjälpa..
Citera
2009-10-13, 19:58
Medlem
ugge_das_boots avatar
är ju så att de ger dig lån..sen säljer sin fodran till nått annat bolag ... de gör vinst på dig så att säga ... kanske det nya bolgaet har hårdare metoder att driva in skulden
Citera
2009-10-13, 20:08
Medlem
Spyrrans avatar
litenellinor:

Ditt barn känner förmodligen redan till din ekonomiska situation och borde kunna acceptera att det inte blir några födelsedagspresenter. Eftersom du helt enkelt inte har råd. Annars får du ta upp det med ditt barn. Vet inte hur gammal barnet är, men ni kanske kan göra något tillsammans istället för att försöka göra barnet glad genom en ny pryl?

För övrigt så kan Socialkontoret ibland låna pengar om det går till akuta saker. Födelsedagspresenter hör inte dit. Samtidigt vet jag inte riktigt vad det är för skulder som du har.
Citera
2009-10-13, 20:10
Medlem
Glöm Thorn. DE ger inte lån.
Citera
2009-10-14, 00:44
Bannlyst
Hur mycket..

Hur mycket behöver du låna och vad ska du köpa till barnet? Hur gammalt är barnet och när planerar du att betala tillbaka lånet?
Du kan väll sända mig ett PM så slipper du ta det här om det är privat vad su ska köpa och sådant. Kan jag inte hjälpa dig så kanske jag kan tipsa dig om något.
Citera
2012-06-27, 02:41
Medlem
Kolla in www.pluros.se dom ställer krav men dom erbjuder i alla fall något sökte 5 fick 3 ett tips maila ock fråga förklar läget dom var inte omöjliga
Citera
2012-11-01, 02:13
Medlem
Sök bara på smslån på google så får du upp massa hemsidor som listar lånen där kan du läsa snabbt om varje förtag.
Kolla typ lånetopplistan eller smslåna24 dom kom upp först när ja googla det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in